בראיון ליומן הצהרים של ערוץ 7 ציטט הרב קלמנזון את דבריו של ז'בוטינסקי על קברו של עולה הגרדום הראשון שלמה בן יוסף, "אי אפשר לכבוש את ההר אם אין קבר במורד", והוסיף, "אני כבן דור שני לשואה שמח שקורבנות אלו הוקרבו לא כצאן לטבח, אלא במעלה הגדול של ההר הגדול שאנו בונים כאן".

בתשובה לשאלת כתבנו, מהו ההבדל בין יום הזיכרון הפרטי של הנופל לבין יום הזיכרון הכללי לחללי מערכות ישראל, אמר הרב קלמנזון שבניגוד ליום הפרטי שבו אנו כואבים ומצטערים ומספרים על האדם שנפל, אין יום הזיכרון הכללי יום נוסף שבו אנו מעלים את זכרונו של הגיבור שלא יכול להלך יותר בשבילי הכפר ולקטוף את הפרחים, "יום זה הוא בעיקר יום של חשבון נפש, איפה אנחנו נמצאים במעלה ההר הזה, יום שבו אנו צריכים לעשות חשבון היסטורי, לראות שבכל פעם שעמ"י הפגין חולשה הוא שילם מחיר דמים כבד, וזה גם הקשר ליום העצמאות שביום זה אנו צריכים להתנתק לרגע מהמנגל ולחשוב מה מצבנו כעת ומה הדבר הנכון לעשותו, נסיעת הישיבה לצפון השומרון מחר היא חלק מתהליך החשיבה הזה שמתחיל ביום הזיכרון" סיים הרב קלמנזון.