יעקב יקרא לעיירה היהודית המשוחזרת שיקים בשם 'יענקל שטייטל' הרומז לשם משפחתו.

על הולדת הרעיון הוא מספר לכתבתנו חגית רוטנברג: "אני אוהב מאוד את יוצאי מזרח אירופה. זה חבר'ה שלמדתי איתם ביסודי ובתיכון, הייתי איתם בצבא ובמחנות העולים. נדלקתי על הנושא. בתקופה שעבדתי בחו"ל, ראיתי במרוקו ששותלים המון איקליפטוסים, והסבירו לי שזה בשביל לייבש את הקרקע. כשחזרתי לארץ קיבלתי מקק"ל אלפי שתילי איקליפטוס ושתלתי אותם על 70 דונם. לאחר מכן נשאר לי הרבה ציוד חקלאי, וכיוון שקשה להתפרנס מחקלאות, רציתי להשתמש בכל מה שיש לי כדי להעמיד תערוכה של חקלאות תיירותית. בהמשך התגלגל הרעיון להקמת השטייטל".

יעקב ביצע סקר בעיירות יהודיות שונות, והחליט לקחת דגימה מכל עיירה. הוא אסף גם חומר כתוב, תמונות ותיעוד בנושא העיירה היהודית.

במסגרת עבודתו נסע לרוסיה, ושם נתקל רבות באורח חיים וצורת בניה של העיירה היהודית, שהשתמרו אצל הרוסים. יעקב חבר לאדריכל סעדיה מנדל, ויחד תכננו את שחזור העיירה שתתפרש על פני 23 דונם ו-4000 מטר בינוי.

כעת הפרויקט בהקמה, ומתבצעות עבודות תשתית בקרקע. התכנית היא שכל מי שיגיע למקום יחוש את אווירת העיירה, וייזכר בריחות וטעמים מבית סבא וסבתא. ברחוב היהודי ניתן יהיה לראות את בית הכנסת, בית החייט הסנדלר האופה והנגר, ביתו של מבשל החמין, כולם מאובזירם מבפנים בכל הציוד הדרוש, כפי שהיה אז. כמו כן יוצגו כל הכלים כמו פיילות ואמבטיות מאותה תקופה. חלק מהאבזור הובא על ידי יעקב מרוסיה ומארצות אחרות. התקציב לפרויקט והניהול מונחים כולם על כתפי יעקב, בין השאר כיוון שהוא מקפיד שהמקום יהיה סגור בשבת.

"זה יהיה מקום חי, פתוח ופעיל. יהיו תכניות תרבות ביידיש, שפה שהלכתי ללמוד כדי שנוכל להפעיל את המקום בעזרתה. המקום יהיה מיועד להארחה ולקיום אירועים, שבתות חתן ושמחות. יהיו חדרים ללינה ואפשרות לאוכל", אומר יעקב.