ביום שני הקרוב תפתח ועידת השלטון המקומי הראשונה, שיוזם ומארגן ביה"ס לממשל ולמדיניות באוניברסיטת תל-אביב, בראשותו של פרופ' יוסי שיין. בועידה, שתמשך יומיים, ייטלו חלק רוה"מ, שרים, חברי כנסת, מנכ"לים של משרדי ממשלה, אישי ציבור, אנשי אקדמיה ומשק ובכירי השלטון המקומי, ובכלל זה ראשי ערים ורשויות מקומיות מכל רחבי הארץ. כן צפויה להגיע לכינוס משלחת של ראשי ערים מחו"ל.

ראש ביה"ס לממשל ולמדיניות, פרופ' יוסי שיין, אמר כי במהלך הועידה ייעשה מאמץ לגבש פתרונות יישומיים לכמה מהסוגיות המעיקות על הרשויות המקומיות ולהציע רפורמות ושינויים מבניים במערך השלטון המקומי, לרבות חוק יסוד לשלטון המקומי, הנהגת שקיפות בתהליכי קבלת ההחלטות, פיתוח יוזמות כלכליות וגיוס מקורות כספיים נוספים לרשויות.

לדבריו, נוכחותם המרשימה של ראשי הערים, הן בדיונים ובועדות שקדמו לועידה והן במושבים השונים בועידה עצמה, מעידה על החשיבות שהם מייחסים לשיתוף הפעולה שנרקם בין האקדמיה לשטח בתחום המוניציפלי.