בעצרת חגיגית שתתקיים במסגרת המושב הקרוב של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית ביום ראשון הקרוב, תעניק האוניברסיטה תוארי דוקטור לשם כבוד לפעיל זכויות האדם ד"ר ברנרד קושנר, מייסד ארגון 'רופאים ללא גבולות' ולברונית פרופ' סוזן גרינפילד, חוקרת מוח בעלת שם עולמי ופעילה נגד החרם האקדמי על ישראל.
ד"ר קושנר אף ירצה בנושא אנטישמיות וזכויות אדם ביום קבלת התואר, בשעה 13:30 במכון טרומן שבקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה.
הארגון שהקים ד"ר קושנר 'רופאים ללא גבולות' זכה לפני שש שנים, בפרס נובל לשלום על "עבודתו החלוצית בתחום ההומניטרי". כיום ממקד ד"ר קושנר את מאמציו במלחמה נגד האיידס, ובמקביל ממשיך לבקר באזורי קרבות ואסון ולהגיש סעד לתושביהם. הוא חתן פרסים רבים לזכויות אדם.
נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם מגידור אמר כי התואר מוענק לד"ר קושנר "בהוקרה על חזונו המופלא ועל עוז רוחו, ולאות תודה על תרומתו היוצאת מן הכלל לאנושות".
ואילו הברונית פרופ' סוזן גרינפילד מכהנת כפרופסור לרוקחות באוניברסיטת אוקספורד. את התואר היא תקבל על כי "בעבודתה בתחום הביוכימיה ובתחום האלקטרו-פיזיקה, פיתחה גישה רב-תחומית חדשנית לחקר פעילות המוח". הברונית גם עומדת בראש פיתוח אסטרטגיות לא-פולשניות לטיפול במחלות ניווניות של המוח, כגון אלצהיימר ופרקינסון.
את התואר יעניק לה נשיא האוניברסיטה פרופ' מנחם מגידור "בהוקרה על אישיותה המופתית, על הישגיה המדעיים מעוררי ההשראה, על ידידותה המסורה והנאמנה לאוניברסיטה העברית בירושלים ולמדינת ישראל, ועל מאבקה האמיץ בניסיונות להטיל חרם על עולם האקדמיה הישראלי".
גרינפילד פועלת בערוצים פוליטיים לקידום המדע, נחשבת תומכת נלהבת בשימוש במדע לגישור על פערים, ופעילה גם בהתוויית מדיניות מדעית. היא הייתה אחד האנשים הראשונים בבריטניה שיצאו חוצץ נגד הניסיונות להטיל חרם על הקהילייה האקדמית הישראלית וממשיכה במאמציה לפתח מחקר מדעי משותף לישראל ולשכנותיה. מזה 35 שנה מרבה גרינפילד לבקר בישראל, וקשרים הדוקים ביותר נוצרו בינה ובין הקהילייה המדעית בישראל.
פרופ' גרינפילד זכתה בתוארי כבוד ובפרסים רבים, ואת התואר ברונית קיבלה מבית המלוכה הבריטי עבור תרומתה לציבור בהבנת המדע.
ד"ר קושנר אף ירצה בנושא אנטישמיות וזכויות אדם ביום קבלת התואר, בשעה 13:30 במכון טרומן שבקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה.
הארגון שהקים ד"ר קושנר 'רופאים ללא גבולות' זכה לפני שש שנים, בפרס נובל לשלום על "עבודתו החלוצית בתחום ההומניטרי". כיום ממקד ד"ר קושנר את מאמציו במלחמה נגד האיידס, ובמקביל ממשיך לבקר באזורי קרבות ואסון ולהגיש סעד לתושביהם. הוא חתן פרסים רבים לזכויות אדם.
נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם מגידור אמר כי התואר מוענק לד"ר קושנר "בהוקרה על חזונו המופלא ועל עוז רוחו, ולאות תודה על תרומתו היוצאת מן הכלל לאנושות".
ואילו הברונית פרופ' סוזן גרינפילד מכהנת כפרופסור לרוקחות באוניברסיטת אוקספורד. את התואר היא תקבל על כי "בעבודתה בתחום הביוכימיה ובתחום האלקטרו-פיזיקה, פיתחה גישה רב-תחומית חדשנית לחקר פעילות המוח". הברונית גם עומדת בראש פיתוח אסטרטגיות לא-פולשניות לטיפול במחלות ניווניות של המוח, כגון אלצהיימר ופרקינסון.
את התואר יעניק לה נשיא האוניברסיטה פרופ' מנחם מגידור "בהוקרה על אישיותה המופתית, על הישגיה המדעיים מעוררי ההשראה, על ידידותה המסורה והנאמנה לאוניברסיטה העברית בירושלים ולמדינת ישראל, ועל מאבקה האמיץ בניסיונות להטיל חרם על עולם האקדמיה הישראלי".
גרינפילד פועלת בערוצים פוליטיים לקידום המדע, נחשבת תומכת נלהבת בשימוש במדע לגישור על פערים, ופעילה גם בהתוויית מדיניות מדעית. היא הייתה אחד האנשים הראשונים בבריטניה שיצאו חוצץ נגד הניסיונות להטיל חרם על הקהילייה האקדמית הישראלית וממשיכה במאמציה לפתח מחקר מדעי משותף לישראל ולשכנותיה. מזה 35 שנה מרבה גרינפילד לבקר בישראל, וקשרים הדוקים ביותר נוצרו בינה ובין הקהילייה המדעית בישראל.
פרופ' גרינפילד זכתה בתוארי כבוד ובפרסים רבים, ואת התואר ברונית קיבלה מבית המלוכה הבריטי עבור תרומתה לציבור בהבנת המדע.