הרב דב ליאור, אחרון המגורשים מן היישוב היהודי שא-נור, חזר ושלח, לאחר שהורד מגג המשטרה הבריטית, ברכת חזק ואמץ לאלו 'שנלחמו בגבורה ובטוהר הנשק במאבק על ארצנו'. לדבריו, יש לאזור אומץ לקראת המשך המאבקים הצפויים לציבור בישראל. עוד ציין הרב ליאור כי גם השוטרים והחיילים התנהגו תוך כדי פעולתם היום באופן עדין יחסי.

עם גירוש אחרוני המתיישבים משא-נור הושלמה למעשה תכנית גירוש היהודים מגוש קטיף ומצפון השומרון.

לאחר מעמד הקריעה יחד עם הרב ליאור התחייבו התושבים לחזור לביתם ולבנותו מחדש בשא-נור. כל אחד מן התושבים לקח איתו אבן מאבני המקום אשר תשמש כאבן פינה בבית שיוקם מחדש.

מוקדם יותר היום אחר הצהרים פרצו שוטרי יס"מ בסיוע מכבי האש לגג המצודה הבריטית בשא-נור לאחר שהפעילו זרנוקי מים וגז מדמיע לעבר המתבצרים שבמקום. הכניסה לגג התאפשרה לאחר שמנופים העלו את השוטרים במכולות ולאחר דקות ארוכות בהן ניסו המתבצרים לדחוק את המכולות בסולמות ובמוטות עץ, ולמנוע מהעוקרים להתקרב לגג. כך הרחיקו את המתבצרים ואיפשרו לעוקרים לפרוץ אל הגג ולהשתלט עליו.

בתום ההשתלטות על גג המבנה אמר חבר הכנסת אריה אלדד כי רוחם של האנשים חזקה מרוחו של מי שרוצה לגרש אותם. "אנחנו עוד נחזור לכאן, אחרי שנעיף אותו".

כתבנו קובי סלע דיווח כי במקביל לסיום גירוש היהודים פתחו ערביי הכפרים שסביב שא נור בתהלוכת ניצחון כשהם נושאים דגלי אש"ף.

סגניתה של יו"ר מועצת קדומים, אסתר כריש, נעצרה אמש באירוע בו ביקשה להגיע לחומש ולשא-נור. בראיון ליומן הצהריים של ערוץ 7 סיפרה כי למרות הפרסום המוקדם, הצבא לא היה ערוך למעצר הקבוצה שניסתה להגיע מקדומים לכיוון האזורים הסגורים.

"זה היה בתוך שטח תעשיה פרטי. לא היו שוטרים. עצרו אותנו חיילים. היה שם הסמח"ט שעימו אני נמצאת בקשרי עבודה. הוא צרח על החיילים 'תעצרו אותם. תעצרו אותם'. אמרתי לו שאסור לחיילים לעצור אותנו אבל הוא ענה ,את לא תגידי לי מה לעשות', התעלם והורה לחיילים לבצע את הוראתו". ארבעה חיילים נשאו אותי למעצר בעוד חלק מהאנשים המשיכו בדרך והצליחו להגיע עד מחצית הדרך לחומש".

מכל עצורי אותו הלילה נלקחה דניאלה וייס לבית המעצר במעשיהו, זאת כיוון שנגדה עומד צו איסור תנועה באיזור זה מאירוע דומה בשבוע שעבר. המתיישבים שנעצרו שוחררו מאחור יותר.

עורך הדין חיים משגב, המייצג את וייס, אמר לכתבנו עוזי ברוך ביומן הצהריים של ערוץ 7 כי ישנה בעיה חוקתית בעצם קיומם של בתי משפט ובתי מעצר לעניין ההתנתקות. "שוחחתי עם קצין המשטרה, והבנתי שהם מתכוונים לדרוש את הארכת מעצרה. אינני יודע מדוע. כנראה שהיא מאוד מסוכנת לציבור, מסוכנת לראש הממשלה והדרך היחידה להציל את הציבור מפניה היא מעצרה", הוא אומר בציניות. "בדרך כלל מבקשים הארכת מעצר כדי לאפשר חקירה. לא נראה לי שזה המקרה".

משרד הביטחון התחיל הבוקר להרוס את בתי הישובים בדולח, שליו, גדיד, כפר ים שירת הים ומורג. בימים הקרובים יוחל בהריסת הבתים בנצר חזני ובשבוע הבא יהרסו הבתים בנוה דקלים.

דיווחו:
אמציה האיתן - חומש
קובי סלע - שאנור
קובי פינקלר - חמ"ל צה"ל בשקד