אליהו ליבמן כתב לרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ, מכתב ובו הסביר לו מדוע החזיר לצבא את דרגות הסרן ותעודת ההערכה שקיבל.

וכך כתב לו:
"הנני כותב היום מדם ליבי את אשר לא חשבתי או חלמתי מעולם כי ארגיש או אעשה.
בימים אלו, כאשר אני רואה את עמי נקרע לשניים תחת תכנית הגרוש האכזרית, את התמונות קורעות הלב של אחי מגורשים מיישוביהם על ידי אחי החיילים אל הלא נודע - אינני יכול עוד לשבת חסר מעש.
כאשר ראיתי את אחי חיילי צה"ל מקבלים פקודה בלתי חוקית בעליל ומבצעים אותה תוך אטימות וערלות לב הזכורות לכולנו מצבאות זרים וזמנים אפלים, אינני יכול עוד.

"חונכתי לתת את הכל למען המדינה שלי, לצאת בראש הכוח ולהתמודד עם כל קושי. כך נהגתי בעת שהתנדבתי לסיירת גולני. כך נהגתי בעת שהתנדבתי לקורס הקצינים לאחר שסיימתי מסלול מפרך.
על כך קיבלתי את דרגות הסגן מהאלוף בני גנץ ותא"ל נועם תיבון ועל המשך פעילותי ברוח זו קיבלתי את דרגות הסרן מסגן הרמטכ"ל האלוף משה קפלינסקי.

בדרך זו שבאה מתוך הלב ומתוך חינוך שורשי יהודי עמוק המשכתי גם לאחר שחרורי מצה"ל ובפעילותי כקב"ט קרית-ארבע חברון השתתפתי בקרב בסמטת הגיבורים, קרב בו נהרגו 12 מאחינו, ועל פעילותי בו קיבלתי תעודת הערכה מהרמטכ"ל (אינה מכונה צל"ש משום שניתנה על פעילותי כאזרח ולא כחייל).

"אות הערכה מוענק לאליהו ליבמן שנחלץ לעזרת חבריו: חיילי צה"ל לוחמי מג"ב ותושבי עירו בעת לחימתם בחוליית מחבלים, ועל אופן לחימתו באומץ לב בקרב, תוך מתן דוגמא אישית, וכן על שהראה כלפי חבריו הלוחמים מחוייבות, מסירות, נאמנות, ורעות. משה יעלון רב אלוף ראש המטה הכללי ג' ניסן התשנ"ה 12/4/05".


"אינני מזכיר כל אלו לשבחי, ולא היה עולה בדעתי לעשות זאת אלמלא היה עלי להדגיש את המצב הקיצוני אליו הובלתם את עמנו ואותי אישית. צבא הגנה לישראל, בו פעלנו כולנו בשותפות גורל ובו אף סיכנו את חיינו למען עם ישראל ומדינתו, שינה את ייעודו והחל לגרש יהודים ולבצע משימות שכל מטרתן מימוש רצונו של דיקטטור אחד ומשפחתו הנוהג בכולנו כנתיניו עושי רצונו.

לא לצבא זה התגייסתי. לא על ביצוע גירוש יהודים מאדמתם חינכתי וחונכתי. ערכים אלו אינם ערכי. ואיני יכול להשאר חלק מקבוצה קונפורמית שאינה חושבת אלא רק מבצעת.

מתוך כאב לב כמוהו טרם חשתי, הפנמתי כי משהו השתנה בחינוך בצה"ל. אינכם מובילים עוד! לקיתם בעיוורון ואינכם ראויים עוד לאמוני. חיילי צה"ל מובלים ומחונכים היום לביצוע פקודות בלא חשיבה. צבא הגנה לישראל מיישר קו עם שחיתות שלטונית ומוסרית אותה מוביל איש רע אחד. הבנתם ממעשיו כי מי שלא יישר קו – יודח! לצערי השלמתם עם כך.
חייל צעיר המתגייס היום לצה"ל מבין מהתנהגות מפקדיו הבכירים ביותר כי עליו לבצע את כל אשר יוטל עליו, אין עוד מוסר, אין עוד חשיבה. יש לבצע!
"אנחנו רק ביצענו את הפקודות..."
אין עוד משמעות לדרגות אלו בעיני אין עוד משמעות לצל"ש שקיבלתי וזאת משום שהצבא היום שינה את פניו וערכיו.
על כן הריני משיב לכם את דרגותי ואת תעודת ההערכה שקיבלתי. אינני מסוגל עוד להיות חלק מארגון זה ודרך פעילותו!"

'מלחמת ששת הימים החדשה'
אתר קטיף.נט מפרסם את מכתבו של רפי פרידמן לרמטכ"ל, שביקש ממנו לשחררו לאלתר משירות מילואים. בסוף מכתבו הוא כותב: "בתום משימתך הראשונה כרמטכ"ל, בהיותך הוגה ויוזם של מלחמת "ששת הימים" החדשה; זו שמול נשים וילדים מקרב עמנו, אזרחים יהודים, ממוטטים רגשית, בהיות כל עולמם הפיזי, הרגשי, הרוחני והעסקי, חרב עליהם באחת - נוכח הופעתך ההפגנתית ברחובותיהם במשנה כוח ובעדיפות מספרית – אינני מזהה יותר את צה"ל בחילו".