נדיה מטר נעצרה הבוקר והועברה למעצר בכלא באר שבע. זאת לאחר שאתמול, כזכור, ניסו שוטרים לעצור אותה אך הגיעו לביתה עם צו מעצר בלתי חתום כנדרש בחוק.

השוטרים הבהירו אתמול למטר כי הם מבקשים לעוצרה בשל מה שמוגדר כחשד ל"הסתה למרד" בפרסומים.

מטר מסרה לערוץ 7 כי לאחר שהוברר כי הצו שהיה בידי השוטרים אינו חוקי שכן לא היה חתום בידי שופט, עזבו השוטרים את המקום מבלי לעוצרה.

תנועת נשים בירוק בראשות נדיה מטר ומנהלת קל"ע (קליטה לחבל עזה) בראשות דתיה יצחקי מוציאות בימים אלו מדבקה חדשה למכוניות וולחולצות. על המדבקה מתנוססת הקריאה: "פושעי הגירוש לדין".

נדיה מטר יו"ר נשים בירוק, אמרה בעבר לערוץ 7 כי היא חשה את זעמו של הציבור הלאומי נגד "מבצעי הגירוש ועוזריהם" ואת התחושה הנוראית הנובעת מ'התשקורת הממלכתית' המשדרת כאילו לא נעשה כאן דבר כל כך נורא וכי בעצם 'אפשר להמשיך ולעקור עוד 100,000 בשאר ישובי יו"ש בקלות'.

לדבריה מטרת הפצת המדבקה היא להזכיר שגירוש יהודי גוש קטיף והשומרון הוא פשע ומבצעי הגירוש, מראש הממשלה ושאר שרי הממשלה, דרך 'פקידים קטנים' כגון יונתן בשיא, עד אחרון החיילים והשוטרים שהשתתפו בגירוש, הם פושעים שיש להעמידם לדין על ביצוע פשע נגד העם היהודי בארצו "רק אם נזעק ונתריע על חומרת המעשה ונדרוש להעמיד לדין את מבצעי הפשע נוכל למנוע גירושים נוספים" אומרת מטר.