משרד התחבורה הקציב לעיריית כפר-סבא סך של 500,000 ש"ח (70% במימון משרד התחבורה ) לביצוע ניסוי בשיטת סימון חדשה למעברי חציה על בסיס יריעות סימון דביקות ומיוחדות מתוצרת חברת STAMARK מבית M 3, שיתרונותיה : עמידות וניראות גבוהות לאורך זמן, מקדם חיכוך למניעת החלקה ויישום קל פשוט ומהיר.
בשיטה זו משולבים בשכבה העליונה כדוריות זכוכית להחזר אור, חלקיקים קרמיים למניעת החלקה ופיגמנט צבע עמיד במיוחד שחוסך צביעה חוזרת לאחר פרק זמן קצר.
לטענת היצרן, למרות השחיקה כתוצאה מתנאי מזג האוויר ותנועת כלי רכב, שומרות יריעות אלה על בולטות וניראות גבוהות גם חמש שנים לאחר הנחתן, וכן על חספוסן גם כאשר הן רטובות.
אין זה סוד, שסימוני הצבע המקובלים על כבישי ישראל רחוקים מלהיות מושלמים- חלקים בחורף, לא עמידים, לא בולטים... והרשימה ארוכה ומוכרת לכל. מעברי החצייה הם מקום מבצרו של הולך הרגל והם חייבים להיות "מוגנים" ובולטים לעין כל.
גם הוועדה להכנת תכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים (דו"ח ועדת שיינין) המליצה בנושא זה לבנות מעברי חציה שיבליטו את ניראות הולכי הרגל וליצור סימון חדש האוסר חניה ליד מעבר החציה.
ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו אמר כי "בטיחותנו ובטיחות ילדנו הם בראש מעייני. אנו נעשה כל מה שניתן כדי לשמור על ילדנו כדי לעשות ככל שניתן לצמצום נגע תאונות הדרכים. רבים מנפגעי תאונות הדרכים הם הולכי רגל, ואף החוצים כחוק במעבר חציה. אני מקווה שבהירתמות העיר כפר סבא ומשרד התחבורה לפיילוט הניסיוני, נוכל לסייע בצמצום הנפגעים בתאונות הדרכים".
עו"ד אוחיון יעקב, סגן ראש העיר והממונה על בטיחות בדרכים אמר כי "אנו נשים דגש בניסוי על מעברי חציה בקירבת מוסדות חינוך, הכל על מנת ליצור סביבה לימודית בטוחה ומוגנת לילדינו.
אנו מודים לשר התחבורה, מר מאיר שטרית, על שבחר בכפר-סבא כמקום ראוי לביצוע ניסוי חשוב זה".
בשיטה זו משולבים בשכבה העליונה כדוריות זכוכית להחזר אור, חלקיקים קרמיים למניעת החלקה ופיגמנט צבע עמיד במיוחד שחוסך צביעה חוזרת לאחר פרק זמן קצר.
לטענת היצרן, למרות השחיקה כתוצאה מתנאי מזג האוויר ותנועת כלי רכב, שומרות יריעות אלה על בולטות וניראות גבוהות גם חמש שנים לאחר הנחתן, וכן על חספוסן גם כאשר הן רטובות.
אין זה סוד, שסימוני הצבע המקובלים על כבישי ישראל רחוקים מלהיות מושלמים- חלקים בחורף, לא עמידים, לא בולטים... והרשימה ארוכה ומוכרת לכל. מעברי החצייה הם מקום מבצרו של הולך הרגל והם חייבים להיות "מוגנים" ובולטים לעין כל.
גם הוועדה להכנת תכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים (דו"ח ועדת שיינין) המליצה בנושא זה לבנות מעברי חציה שיבליטו את ניראות הולכי הרגל וליצור סימון חדש האוסר חניה ליד מעבר החציה.
ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו אמר כי "בטיחותנו ובטיחות ילדנו הם בראש מעייני. אנו נעשה כל מה שניתן כדי לשמור על ילדנו כדי לעשות ככל שניתן לצמצום נגע תאונות הדרכים. רבים מנפגעי תאונות הדרכים הם הולכי רגל, ואף החוצים כחוק במעבר חציה. אני מקווה שבהירתמות העיר כפר סבא ומשרד התחבורה לפיילוט הניסיוני, נוכל לסייע בצמצום הנפגעים בתאונות הדרכים".
עו"ד אוחיון יעקב, סגן ראש העיר והממונה על בטיחות בדרכים אמר כי "אנו נשים דגש בניסוי על מעברי חציה בקירבת מוסדות חינוך, הכל על מנת ליצור סביבה לימודית בטוחה ומוגנת לילדינו.
אנו מודים לשר התחבורה, מר מאיר שטרית, על שבחר בכפר-סבא כמקום ראוי לביצוע ניסוי חשוב זה".