"חולייה של חמישה חברה, חובשי כיפות, חדרה לקיבוץ גבעת השלושה, לא דרך השער. אחרי פעולת מודיעין עניפה זיהו מייד את הבית שלי מתוך 200 הבתים בלי לשאול את אף אחד- רק ע"י מודיעין לפני כן. הדליקו את האורות בחצר ביתי, דפקו חזק על הדלת וקראו לי לצאת", כך סיפר אתמול יואל מרשק, ראש אגף המשימות בתנועה הקיבוצית, לרשת ב', "יצאתי, הם הגישו נגדי כתב נאצה, ניסו לדבר איתי, קראו לי קריאות תגר ושאלות קנטריות, הקליטו וצילמו אותי בוידאו.. אחרי 10 דקות ראו שלא יקרה שום דבר איתי, יצאו מביתי ופזרו כתובי נאצה נגדי על כל המכוניות במשק".

מרשק התייחס לאירוע שהיה ביום חמישי האחרון עליו דיווחנו בזמן ההתרחשות בערוץ 7. משלחת מתושבי פתח תקווה החברים בליכוד ביקרה בביתו של מרשק ומסרה לו תעודת ´הוקרה´ על זכייתו ב´פרס קנובל´ (שום ביידיש). מארגני המחאה מסרו כי הפרס הוענק למרשק על "שירות חשוב לקהילה בעקירת יהודית בשנאת ישראל". באותה הזדמנות נמסר לו שהוא צורף כחבר כבוד "באירגון שונאי ישראל".

שעות לאחר המחאה ישבו המארגנים בביתם והמתינו בציפייה דרוכה כיצד 'ימנף' מרשק את האירוע לצרכיו הפוליטיים. לדבריהם, התגובות לא איחרו מלבוא וכלי התקשורת עטו על הסיפור של מרשק, וחלקן דיווחו בין היתר על 'רעולי פנים' שחדרו לביתו, איימו, תקפו ועוד.

לא עבר עוד זמן רב וח"כ אורית נוקד מהעבודה הוציאה הודעה כי היא מצפה ש"האמונים על שלטון החוק יפעלו בהקדם להעמיד את הפורעים לדין". ח"כ אבשלום וילן ממר"ץ פנה בדחיפות לשר לבטחון פנים גדעון עזרא ודרש "לתת לאירוע עדיפות מיידית והזהיר כי מדובר במחתרת יהודית חדשה שפעלה בשטח כבר מספר פעמים".

בתגובה 'לפריצה' לביתו של מרשק ו'לאיומים על חייו', תקפו בחריפות גם זאב שור וגברי ברגיל מזכירי התנועה הקיבוצית: "מדובר במעשה בריונות של מפירי חוק הרומסים ברגל גסה את הדמוקרטיה הישראלית. מקומם מאחורי סורג ובריח. זהו מעשה מסוכן מאד, כבר ראינו לאן אלימות מילולית עלולה להוביל בסופו של דבר".

מארגן המחאה, עמנואל גרטל, מסר כי באותו אירוע חיכו הפעילים מתוך התחשבות וניגשו לביתו של מרשק רק לאחר תום משחק הכדורסל של מכבי ת"א לקראת ה'פיינל פור'. הפעילים לקחו איתם חבר נוסף ממרכז הליכוד, שהוא עורך דין. במהלך האירוע רשם מרשק אף את שמו של גרטל כדי להתלונן עליו במשטרה, אך לדברי 'החשוד' "משום מה כנראה שמו לא נכנס לדו'ח התלונה בכוונה תחילה כדי לנפח את הסיפור על אלמונים וחולייה מסתורית שחדרה ודפקה בפראות על דלת ביתם".

לעומת כל התיאורים האלה של מרשק מביאים אנשי הימין תיעוד של הפגישה שנערכה בביתו.

חלק ראשון
חלק שני
(הערה: לוקח לסרטונים זמן להיטען)

"כח נהלל" סייע גם השבוע לתושבי חוות סקאלי
כמו בשבוע שעבר, אנשי ההתישבות העובדת עצרו את נסינות השמאל הקיצוני להרוס את שדות חוות סקאלי תוך פרובוקציה מתוכננת.

בכל יום שישי יוזם יואל מרשק כניסה לאדמות חוות סקאלי בשומרון ע"י עשרות פעילי שמאל קיצוני וערבים מכפר סאלם במטרה להשמיד ולחרוש שדה אספסת פורח שמשמש את חוות הצאן של יצחק סקאלי.

אהוביה טבנקין, מאשי ההתיישבות החלוצית, טען שהערבים העידו שמשולם להם כסף רב ע"י ארגוני השמאל בתמורה על השתתפות 'בהצגת יום השישי'. הערבים באים בלווי טרקטורים שבאים לחרוש ולהשמיד את השדה.

בשבוע שעבר העיד נהג הטרקטור בפני טבנקין שאין להם שום קשר לאדמות האלה ולכן הם באים בתשלום.

אנשי ההתיישבות העובדת מוסיפים ואומרים כי כל ההצגה המלווה בארבעה צוותי טלויזיה ובעשרות צלמים היא יוזמה של מרשק וכי הוא ממשיך לעבוד ולשטות בראשי התנועה הקיבוצית."הכוונה שלו היא לעשות פרובוקציה לעיני המצלמות התקשורת, כל זה נעשה למסע הכפשה חסר תקדים תוך בידוי ראיות שלכאורה נכרתו עצים של ערבים במטע הסמוך לשדה האספסת", אומרים אנשי עמק יזרעאל שהגיעו לסייע למתיישבים ומצאו בשבוע שעבר משור שרשרת מכני במכוניתו של מהרשק, דבר שלטענתם הוכיח מעל לכל ספק "שהפרובוקטור ומנסר העתים היה לא אחר מאשר הוא עצמו".

ביום שישי האחרון נזהר מרשק, מדווחים המתיישבים, הוא השאיר את המסור בבית, אולם אנשי ההתישבות החליטו לא לוותר והגיעו לשטח שדה סקאלי בכח מתוגבר של עשרות חברים מרחבי ההתישבות העובדת. בלטו בחבורה דוד כנעני מכפר יהושע, פרופ' גדעון לדזינסקי ממושב כפר בילו, אהוביה טבנקין ועוד חברים מעין חרוד, קבוצה גדולה מנהלל, וקבוצה גדולה מקיבוצי עמק הירדן ועמק בית שאן, וכן הצטרפו אזרחים מחיפה, ומאיזור המרכז שאינם חברי קיבוצים אך נחלצו לקריאת אנשי ההתישבות לבוא ולהגן על החווה מפני אנשי השמאל הקיצוני.

אנשי ההתיישבות מספרים כי "כחות צבא גדולים נחלצו להגן על החווה מפני הפרובוקציות של השמאל והודיעו ליואל מרשק שאפילו תנועה קטנה לכוון השדה תספיק להם בכדי להכריז על המקום שטח צבאי סגור ולגרשם מהמקום".

אנשי ההתישבות מסרו כי "החליטו להמשיך ולהוביל כח ציבורי מאורגן מול הפרובוקציות של השמאל ולא לתת לשמאל לנסות ולבצע את מה שהצליחו לעשות לאברי רן, קרי פרובוקציה מתואמת עם המשטרה, עליה של טרטור ערבי על שדותיו, וכאשר אברי ירד להגן על שדותיו הוא נעצר באמתלות שווא ונכלא לשנה, עם תום משפטו הוא יצא זכאי והשופטת נזפה קשות בדוד ניר הפרובוקטור שמשמש יד ימינו של יואל מהרשק".

בשבוע שעבר לטענתם איים דוד ניר על אנשי ההתישבות העובדת שהוא "יכניס אותם לבית סוהר כפי שהוא הכניס את אברי רן". ואכן, לפי הדיווחים, ניסה גם השבוע ניר יחד עם מרשק לחדור לכרם סקאלי הנמצא בצד השני של הגבעה, ואולם אנשי ההתישבות בלווי כוחות צבא עצרו אותם מלבצע את הפרובוקציה החדשה.

אנשי ההתישבות טוענים: "השמאל הקיצוני מקבל את הגנת המערכת לפרובוקציות מתוכננות מראש".

צפריר רונן אמר לחדשות ערוץ 7 שהשערוריה היא שאחרי עליית החמאס לשלטון, דורשים פעילי השמאל לתת הגנה לאנשי החמאס מכפר סאלם המחופשים לאיכרים תמימים הבאים לחבל בשדות חוות סקאלי. "מופז יודע שהכל הצגה לתקשורת של יואל מהרשק, אחרי הכל מי בא "לעזור לאיכרים" עם ארבעה צוותי טלוויזיה ? אך מופז משתמש במהרשק לצורך יצירת עלילות הדם . גם הפרקליטות כמובן, ובג"ץ כל אלו תוך גלגול עיניים יודעים על ההצגה התקשורתית הבזויה של מרשק".

פעיל ימין: מרשק השמאלני היה מפד"לניק סמוי

ד"ר גדי אשל ממטה צפון חושף פן פחות ידוע על עברו הלא רחוק של מרשק. לדבריו מרשק היה איש "חי"ל", זרם חילוני שפעל במסגרת המפד"ל. לטענת אשל מרשק חשק בתפקיד 'ראש אגף הנוער והחלוץ ובמשרד הבטחון', ולכן בשנת תשנ"ז ביקש להצטרף ל'חי"ל' ("חוסן יהודי לישראל") כחבר פעיל. בכך חשב מרשק שישיג המלצה למינוי בו חשק, והוא אף הציג זאת כמטרה כשנפגשו איתו. אשל מציין כי "מרשק הצהיר על עצמו שהיה איש חי"ל שקט כל הזמן, כמובן שהוא חשב שהמפד"ל תנהג כמפא"י בזמנו עם תומכיה".