בשעה 10 בבוקר תצאנה משפחות למסלול (5 ק"מ) בשמורת נחל קנה. לאחר מכן תתקיים תצוגה של מכבי אש בתוך הנחל, ומי שיתקדם הלאה לכיוון יקיר ייהנה גם מתצוגה של חיילי צה"ל וציודם המיוחד.

מאוחר יותר יקיימו אנשי המעוצה טקס חנוכת אתר "שער קנה", בין יקיר לנופים, ובמקום יהיו מתקנים מתנפחים, יצירה לילדים, דוכני מזון, אומגה , קיר טיפוס ועוד. אנשי המועצה מבהירים כי כל המתקנים יהיו נגישים ומתאימים גם לנכים.

יגאל דילמוני, עוזר ראש המועצה וממארגני הצעדה, אומר כי נחל קנה מוזכר כבר בספר יהושע בתנ"ך ולפי הפסוקים הנחל שימש גבול בין שבט אפרים למנשה.

נחל קנה הינו מהגדולים בשומרון ולאורכו פזורים מעיינות רבים. לדברי דילמוני, שמורת הטבע היא יפה ומיוחדת ומטיילים בה רבים.

הוא גילה כי באזור היותר מזרחי של השמורה מתכנן משרד הביטחון להקים את גדר ההפרדה במסגרת תוכנית 'האצבעות' ולהרוס חלק מהשמורה. "וחלק מהעיקרון של הצעדה היא להעלות את החשיבות של הנחל והשמורה למודעות של הציבור ולשמר את הטבע באזור", מוסיף ומסביר דילמוני.

במשך שנים זרם ביוב בנחל מן היישובים הסמוכים לו. לפני יותר מ-5 שנים החלו במועצה בפרוייקט להטמנת קו הביוב בתוך הנחל. לפני כשבועיים הצליחו העובדים להתקדם באופן משמעותי ולחבר את הביוב שיוצא מהעיר עמנואל לקו המסודר.

"לאט לאט מתחיל הנחל להשתקם ואנחנו מחכים לחורף הבא במטרה שהגשם ינקה את כל הלכלוך והזוהמה שבנחל ואז המעיינות ימשיכו לנבוע. מקווים שיהיו מים חיים וזורמים".

בכוונת המועצה להקים אף מנהלת לשיקום הנחל, גוף זה יסייע ויגייס משאבים להפיכת השמורה למקום נגיש למטיילים ולמבקרים.