אלפי בני אדם חגגו אמש את מסיבת ההודיה לרגל שחרור ירושלים בישיבת מרכז הרב בשכ' קריית משה בבירה. במסיבה השתתפו ראש ישיבת מרכז הרב, הרב אברהם שפירא, ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת קרית ארבע, דב ליאור, הרב הראשי לישראל, מאיר לאו, הרב הראשון לציון, הרב שלמה עמר, חברי הכנסת אורי אריאל, ניסן סלומיאנסקי ויו"ר האיחוד הלאומי-מפד"ל בני אילון.





הרב דב ליאור אמר בנאומו כי גדול הדור, הרב שפירא, הורה לא לתת יד לפינוי ישוביים בא"י ו"עלינו למלא את פסק ההלכה. אם גדול הדור פסק, כולם צריכים לשמוע. אנחנו לא קוראים לזה סירוב פקודה אלא אנחנו לא נותנים יד לדבר שמנוגד לתורתנו הקדושה". הוא הוסיף: "קמים רבנים עם זקן קצר או ארוך ומעיזים לפסוק נגד גדול הדור, ולכן תלמידים, אתם צריכים לדעת שיש רק פסק אחד בעניין שמחייב את כולנו, והוא של מורנו ורבנו, הרב אברהם שפירא, לפיו אסור לאף אחד לקחת חלק בפינוי או בעקירת ישובים".








מוקדם יותר נערכה צעדת ה´ריקודגלים´ שהגיעה לכותל המערבי. הצועדים נכנסו לעיר העתיקה כשהם חבוקים ורוקדים 'לירושלים עירך ברחמים תשוב'. הצועדים הניפו את דגלי ישראל, כוחות גדולים אבטחו את הצעדה ההמונית.

בשל הצעדה נסגרו לתנועה רחובות במרכז ירושלים, והם נפתחו לתנועה על פי התקדמות הצועדים.

מופע לייזר התקיים הערב בין השעות שמונה בערב לחצות. במשך 4 שעות רצופות הוארו שמי ירושלים באמצעות 3 תותחי לייזר, אשר שלחו קרניים מטיילת ארמון הנציב לשמי העיר, מעל החומות הדרומיות של עיר העתיקה, מעל מגדל דוד, הר ציון, בריכת השולטן, עיר דוד ועוד, בעוצמה שנראתה בכל שמי העיר וסביבותיה.

קרני הלייזר כתבו את המילה שלום בעברית, ערבית, אנגלית, וצרפתית. כמו כן ציירו הקרניים את סמל האריה, סמלה של העיר וסמלים הקשורים ליום ירושלים: יונה, המספר 39 (מספר השנים לאיחוד העיר ) ועוד. חברת הלייזר המבצעת את האירוע הינה חברת לייזר לייטינג- בשיתוף עם חברת התאורה גיל טייכמן בע"מ.

המופע נראה ממקומות רבים בעיר: הר הצופים, הר הזיתים, הר ציון, אזור הסינמטק, מלון קינג דיוויד, חלקו העליון של מלון הולידיי אין, אך המקום הטוב ביותר לצפייה במופע היא טיילת ארמון הנציב.

יו"ר שבילי ישראל בחברה להגנת הטבע, אורי דביר, מבטיח כי גם בירת ישראל תחובר לשביל ישראל. שביל ישראל הזוכה לפופלריות רבה בקרב צעירים ומבוגרים והחוצה את המדינה לכל אורכה מתעלמת משום מה מירושלים.

מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, אלחנן גלט, פנה לדביר והסביר כי רבים מ-20,000 תלמידי רשת החינוך שלו מסיירים בשביל ישראל, והוא תמה על העובדה שהשביל המדובר לא מגיע לירושלים. במכתב ששיגר גלט לקראת יום ירושלים לאורי דביר הוא כתב: "הקושיה גוברת דווקא נוכח העובדה שהשביל מגיע קרוב מאוד לבירה,לאזור הסטף, ואז מבצע פנייה חדה מערבה, תוך התעלמות מבירת ישראל".

בתשובתו לגלט, מסר אורי דביר כי יש כוונה לחבר את שביל לירושלים וכעת עוסקים באישור התוואי שיחבר את השביל לבירה ובאישורו. דביר הסביר כי מלכתחילה לא תוכנן שביל ישראל להכנס לתוככי הערים אולם בשל סלילת כביש 6 (חוצה ישראל) ופרוץ האינתיפאדה נאלצה החברה להגנת הטבע להסיט את השביל מערבה והוא עובר כעת בשולי נתניה ותל אביב וכעת בעקבות פניית מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא , הגיע גם תורה של ירושלים.