החרב המדינית מאיימת על מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובמקביל העיתונות הישראלית והזרה נראים כמו משחרים לטרף. לקראת הימים שעוד נכונו לנו מתארגן הימים אלה יום עיון למרואיינים פוטנציאליים מקרב תושבי יו"ש ותומכיהם, כלומר כמעט כל מתנחל מצוי, ולא רק הוא.

באירוע, שיתקיים בעפרה ביום א' ו' בתמוז (2.7.06) ירצו מספר עיתונאים על ניסיונם משני עברי המצלמה והמקרופון. כתב ערוץ 7 שמעון כהן, יוזם האירוע וממתכנניו, מספר על הכנס: "כולנו, כולל התקשורת עצמה, יודעים שהטיפול התקשורתי בציבור תושבי יהודה ושומרון, ובשעתו גם בציבור תושבי גוש קטיף, היה תקיף, תוקפני ולא אחת גם זדוני. דברי תושבים הוצאו מהקשרם, נבחרו דוברים בלתי רהוטים שהוצבו מול סוללת עיתונאים עמוסת ניסיון, כמעט תמיד שמה התקשורת דגש על תופעות שוליות ובעייתיות בישובים כאילו היו מייצגות את הציבור כולו וכו' וכו', אין צורך להאריך. הדברים ידועים ומוכרים. מניסיון העבר הקשה של כולנו אנחנו יודעים שככל שחרב תכניות העקירה והרס הישובים שמתכננות ממשלות ישראל מתקרבת אל ראשי המתיישבים, מתהדק גם המצור התקשורתי עליהם. בתוך זמן קצר יימצא בסוף כל שביל ומאחורי כל עץ ביישובי יהודה ושומרון עיתונאי שינסה ללכוד את הכותרת הבאה מכל חצי משפט שישמע בחצי אוזן. הוא ייקח את בדל הטקסט הזה יעוות אותו, יוציא מהקשרו, יבשל אותו טוב טוב מתוך המגמות הידועות שלו ויציג את הדברים בפני הציבור כאמת מוחלטת. לשם כך אנחנו מארגנים את יום העיון הזה, שייועד גם לדוברים, גם למזכירי ישובים, אבל גם לכל תושב ותושב ביישובי יו"ש שמעוניין להכיר את המדיות התקשורתיות השונות, ולהיערך לימים שעוד נכונו לנו".

כשהוא אומר 'אנחנו מארגנים' מתכוון שמעון כהן למועצת יש"ע, אליה חבר לצורך ארגון האירוע.

במהלך היום המדובר ירצו כאמור, בפני המשתתפים עיתונאים בעלי ניסיון ועבר משני עברי המצלמה: אמילי עמרוסי, שצברה ניסיון רב ככתבת יש"ע בערוץ 10 ומנגד צברה "קילמטרז' ארוך כמרואיינת בתוקף תפקידה כדוברת מועצת יש"ע. כמו כן ירצו גם העיתונאים חגי סגל, איש ערוץ הכנסת, המפרסם את מאמריו בעיתונים 'מקור ראשון' ו'בשבע'. כך גם העיתונאי והפובליציסט אראל סג"ל המשדר ברדיו 103 ובעל טור בעיתון 'מעריב'. בין המרצים יופיע גם העיתונאי והפובליציסט ג'קי לוי, בעל הטור ב'ידיעות אחרונות' המשדר בגלי צה"ל ומופיע בתכניות שונות בערוץ 2.

כהן אומר עוד כי במהלך היום יושם דגש על הופעה בטוחה ורהוטה בתקשורת. "זה לא מסתכם רק באיך עומדים לפני מצלמה. חשוב לדעת גם מה עומד באמת מאחורי מושגים שעליהם נשאלים דוברי ההתיישבות. חשוב להכיר ולדעת להסביר מה הם מאחזים, להבין מה התוקף החוקי שלהם, להכיר את ההגדרה החוקית האמיתית של הקו הירוק ועוד מושגים שעיתונאי, גם בראשית דרכו, יכול לסבך בקלות מרואיין, להביך אותו תוך עימות עם סוגיות שרבים מכירים באופן מעורפל ובלתי מבוסס. חוץ מהמושגים הללו יינתנו טיפים למרואיין: עם איזה עיתונאים לדבר ועם אילו עיתונאים מומלץ שלא לדבר לנוכח ניסיון העבר שלהם? איזה שאלות מומלץ לברר לפני שמסכימים להתראיין? איך לעבור ממגננה למתקפה? מתי נכון לשלב רגש ומתי לדבר על אידיאולוגיה? אפילו – איזה בגד עובר מסך טוב יותר. במהלך היום גם יבוצעו ראיונות סימולציה על מנת לתרגל עמידה נכונה מול מראיין וניתוח טעויות".

האירוע יתקיים כאמור במדרשת עפרה ביום ראשון, ו' בתמוז (2.7.06). מספר המקומות יהיה מוגבל ועל כן נפתחת ההרשמה כבר בימים אלה. עלות ההשתתפות: 80 ₪ לאדם ("כולל ארוחת צהרים", מדגיש שמעון כהן לשאלתנו). ניתן להירשם במועצת יש"ע בטלפון מס' 02-6211999 בין השעות 9:00 עד 15:30 או בכתובת [email protected]


להרשמה