הצעת החוק הממשלתית ליישום המלצות ועדת שיינין בעניין חובת העסקת קציני בטיוחת בחברות גדולות, מתעכבת בכנסת בגלל סחבת. מדובר באי הסכמות במספר של המלצות, ובמבנה הסמכויות שמומלץ להעניק לרשות לבטיחות בדרכים בהן ההמלצה לחייב כל רשות מקומית להעסיק קצין בטיחות בתעבורה.



מיכה גולד, יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה, אומר כי ועדת שיינין הכירה בתרומתם של קציני הבטיחות בתעבורה בהפחתת הקטל בדרכים ולכן המליצה על הרחבת המעגל של החייבים בהעסקתו של קצין בטיחות.



לדבריו, העובדות מדברות בעד עצמן: 84% מהתאונות הקטלניות בהן מעורבות משאיות אירעו בכלי רכב ועל ידי נהגים שאינם בפיקוח קצין בטיחות בתעבורה.64% ממנהלי ציי רכב קובעים כי החיסכון שהביאה פעילותו של קצין בטיחות עולה משמעותית על עלותו לחברה, וזאת בנוסף לתרומתו להצלת חיי אדם.



בישראל ישנם עדיין גורמים רבים בעלי ציי רכב שאינם מעסיקים קציני בטיחות. מספר כלי הרכב המנועיים בישראל הגיע בשנת 2005 ל-1.2 מיליון כלי רכב, מתוכם כ-400 אלף רכבים בשירות הציבור: משאיות אוטובוסים ומוניות.



על פי נתונים שמספקת המשטרה על כל מיליארד ק"מ נשואה נהרגים בישראל 16 בני אדם לעומת 6 באנגליה. בעבודתו מביא קצין הבטיחות לירידה משמעותית בתאונות ובחומרתן, ותורם לתקינות ציי הרכב והנהגים.

איגוד קציני בטיחות בתעבורה תובע לנהוג בכל חומרת הדין נגד מי שהחוק מחייב אותם להעסיק קציני בטיחות ואינם עושים זאת.