ועדת הכלכלה החליטה להאריך את תוקפו של צו האוסר על חברות בעלות תחנה קיימת באזור מסוים לפתוח תחנה נוספת ברדיוס של ק"מ בתוך העיר ו-10 ק"מ מחוץ לעיר, כדי להגביר את התחרות במשק הדלק.

לדברי נציג משרד התשתיות, בדיוני הועדה, בדיקה הכלכלית שערכו העלתה כי בין זוגות של תחנות דלק של חברות שונות המצויות בסמיכות המצוינות בסעיף, קיימת תחרותיות, ובכ-44% מן הזוגות, הפרשי המחירים עלו על 5 אגורות. מאידך, בין זוגות תחנות דלק של אותה חברה, רק בכ- 20% מן הזוגות היו פערי מחירים כאלה. באחת החברות, לא היה כל פער במחירים בין כל התחנות של אותה חברה. "לדעתנו, החוק ראוי ומידתי, ונדרש להאריך תוקפו" אמר נציג המשרד.

יניב ישראל, מנכ"ל דור אלון, ועו"ד שמואל בורסי מטן חברה לדלק בע"מ תמכו בהארכת הצו ואמרו שמבחינתם מדובר בחוק המגביר את התחרות במשק.

לעומת זאת עו"ד יעקב פרידגוט, היועץ המשפטי של חברת 'דלק' ואורה פרום מהלשכה המשפטית של 'סונול' התנגדו להארכת הצו. עו"ד פרידגוט אמר ש"הארכת הצו פוגע בחופש החוזים ובזכות יסוד חופש העיסוק".

יו"ר הועדה, חבר הכנסת משה כחלון, דרש ממשרד התשתיות לפעול גם להארכת תוקף הסעיף בעניין שווק המגרשים ע"י מינהל מקרקעי ישראל לצורך הקמת תחנות תדלוק.

לדבריו, על אף שחוק משק הדלק חייב את המנהל לשווק בכל שנה ל- 75 מגרשים לפחות לצורך הקמת תחנות תדלוק, הרי שבפועל מ.מ.י לא עשה כך, והמשרד לא וידא הארכת תוקף סעיף זה בחוק.