יוזמת הסברה חדשה יצאה לדרך על רקע התמשכות הלחימה בלבנון במעורבות פעילה של משרד החוץ הישראלי. במסגרת זו הוקם אתר אינטרנט חדש "גיוס" אשר נועד לסייע בארגון התמיכה בישראל באמצעות מתנדבים.

"במציאות של היום המלחמה על דעת הקהל העולמית הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהמערכה הכללית. זה הזמן להיות אקטיביים ולהשמיע לעולם את עמדת ישראל", נאמר בעמוד השער של האתר. את המתנדבים למאמץ ההסברה מפנה האתר להורדת תוכנת "מגאפון" באמצעותה ניתן לקבל בזמן אמת על שולחן העבודה במחשב הפנייה למאמרים וסקרים מרכזיים. המטרה – לאפשר השתתפות מיידית של מספר רב ככל האפשר של אוהדי ישראל בסקרים באתרי האינטרנט השונים ולהניע אותם להוסיף תגובות ("טוקבקים") למאמרים העוסקים במלחמה.

 מקימי האתר מציינים, כי לצורך הצלחת היוזמה נדרש לגייס 100,000 מתנדבים שיוכלו "לעשות את ההבדל" בהסברת עמדותיה של ישראל. במשרד החוץ מציינים בהקשר זה את החשיבות של זירת האינטרנט המערכת ההסברה בעידן התקשורת המודרנית. האתר החדש מופיע בארבע שפות: עברית, אנגלית, צרפתית וספרדית.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת קרא השבוע למעורבות רבה יותר של הציבור בהסברה הישראלית באתרי אינטרנט זרים. לדברי אורלב, מלחמת ההסברה המקוונת אינה יעילה מספיק ואינה מנצלת את מלוא הפוטנציאל של העם היהודי. "ננסה לגייס את הציבור כולו, תלמידים, סטודנטים ואזרחים שרוצים לתרום במלחמה הקשה שאנו מנהלים, מתוך הבנה שהיא חיונית לא פחות מאשר הקרב הפיזי שמתנהל בשעה זאת", אמר אורלב.

בחוגים העוסקים בהסברה נשמעת ביקורת על היוזמה החדשה המטילה על הציבור את נטל מלאכת ההסברה בעוד אתרי האינטרנט הרשמיים של מדינת ישראל אינם מספקים מידע בסיסי אשר יוכל לסייע לניהול "הדיפלומטיה הציבורית" ביעילות ובסנכרון מלא עם המסרים המוכתבים ע"י הדרג המדיני.

לכניסה לאתר ולהורדת התוכנה