בעקבות המאמצים בעולם להציב בלבנון כוח רב לאומי בחסות האו"ם, פורסמו בעיתונות הסורית הממסדית מאמרים המתנגדים בחריפות להצעה ומאיימים לתקוף את ישראל ואת הכוח הרב לאומי. כך מדווח מכון ממר"י העוקב אחר התקשורת הערבית במזרח התיכון.

המכון מתרגם סדרת מאמרים שמקטעים נרחבים בהם עולה תמונה זהה של התייחסות סורית קשה לאפשרות הצבת הכוח הרב לאומי והזדהות עם מטרות החיזבאללה עד כדי דרישה לחבירה ערבית בינלאומית לסייע לפעילותו נגד ישראל.

להלן קטעי עיתונות סורית הדנים בסוגיה:



"כוח רב לאומי הוא כיבוש שיש להתנגד לו":

במאמר המערכת של היומון הממסדי "אל-בעת'", נכתב תחת הכותרת "כוח בינלאומי או כיבוש חדש?": "מי שחושב שהימצאות כוחות בינ"ל על אדמת לבנון היא הפתרון - טועה. שכן, כוחות כאלה בעיני לוחמי ההתנגדות ולפי הראיה הלאומית והפאן-ערבית הם כוחות כיבוש כדוגמת הכוחות שכבשו את עיראק ומקומות אחרים בעולם.



עוד נכתב כי "כל עוד [הכוחות הבינ"ל] יהיו מסוג זה, יהיה זה הכרחי שהכוחות העומדים מול ישראל בדרום לבנון והאחים הערבים והחברים בעולם העומדים לצד ההתנגדות, יתנגדו לכוחות אלה ויתנגשו עמם, [וההתנגדות תיעשה] באמצעים שונים ובדרכים שונות. מי שסומך על כך שהרס, רצח ואף כיבוש יכולים לכפות פתרונות הפוגעים בריבונות ובכבוד הלאומי - טועה".



במאמר המערכת של היומון "תשרין", כתב עז אל-דין אל-דרויש: "מה המשמעות של כוח בינ"ל? המשמעות היא הכפפת לבנון לרצון של ישראל והצבתה בפני אפשרות של חזרה למלחמת אחים. [כמו כן, המשמעות היא] הפקעת הסיבות לחיות בדרום לבנון, שם ימצאו הכוחות האלה. זאת נוכח הידיעות המסתננות לפיהן ישראל מציבה תנאי שהיא זו שתקבע למי מותר יהיה להתגורר בדרום ולמי לא. כן היא דורשת שכוחות בינ"ל אלה [יתפרסו] ברוב שטחי הדרום עד לעומק של שלושים קילומטר".



"אלו הם הכוחות הבינ"ל המוצעים ע"י ארה"ב וישראל ללא כל התחשבות ברצון הלבנוני ובלי לשאול את דעתם של הלבנונים, כאילו לבנון היא אדמה ציבורית [השייכת] לישראלים ולתכניותיהם התוקפניות. משמעות הדבר היא שהלבנונים יאלצו להתייחס לכוחות הבינ"ל האלה כאילו הם כוחות כיבוש על אדמתם..."



"מטרת הכוח הרב לאומי לחסל את ההתנגדות":

במאמר המערכת של היומון "תשרין" כתב עצאם דארי: "[מה שישראל רוצה] זה להביא לסיום התפקיד של כוחות החירום הבינ"ל כדי להביא לכך שלבנון תתרוקן עד הליטאני, או יותר מכך. זאת כהכנה לקראת תכנית האדמה החרוכה שישראל מתכוננת לבצע בתירוץ של חיסול ההתנגדות, וכן לקראת פריסת הכוחות הבינ"ל שכפתה הגברת קונדוליסה רייס על ועידת רומא".



הכוח הזה יכבוש את דרום לבנון ותוטל עליו המשימה לחסל את ההתנגדות הלאומית הלבנונית בשם ישראל. בל נשכח שההצעה הנוכחית קובעת שהכוח הזה יורכב מנאט"ו!... אנו מקווים שיהיה מי שיבין את הסכנה [הטמונה] במה שמתרחש היום ושהוא יפעל כדי לא להיגרר אחרי המזימה האמריקאית..."



"ישראל היא חתול שההתנגדות תפשוט את עורו":

פואד שרבג'י, מנכ"ל הטלוויזיה הסורית לשעבר, כתב במאמר ביומון "תשרין" תחת הכותרת: "חסן נצראללה ועצה לרייס בנוגע לפשיטת עורה של החתולה": "כערבים סורים אנו אומרים לעולם עוד לפני רייס: לעולם לא נסכים לאף כוח שינסה לקחת את נשק הכבוד שלנו ולא נניח לישראל להשיג את מטרותיה ע"י כוחות בינ"ל או כוחות נאט"ו או כוח רב לאומי. אנחנו בסוריה, לא רק עומדים לצד ההתנגדות, אלא אנו מתכוננים לכל מקרה בלתי צפוי ולכל אירוע. אנו בסוריה, ברציונאליות נבונה, מזוינים בכבוד כדי להתמודד עם כל תוקפנות ואנו מזוינים כנדרש כדי להכאיב לאויב ולהפיל עליו הפתעות שישלימו את מה שעשתה ההתנגדות הלבנונית.



לבסוף, אני מציע לקונדוליסה רייס להקשיב למה שאמר חסן נצראללה ולשים לב למצב של ישראל עכשיו, שכן [ישראל] כעת היא החתול שההתנגדות פגעה בו וייתכן שהיא תפשוט את עורו בקרוב, ולא יעזור לה אף כוח לא משנה כמה לאומים הוא יכלול."[