השבועון הצבאי 'במחנה' מגלה הבוקר כי הטירונים בבסיס האימונים החטיבתי של הנח"ל עברו בשבוע שעבר אימון על-ידי מדריכי בית-הספר ללוחמת גרילה, שנסגר לפני שש שנים, עם היציאה מלבנון. עד כה, אימנו מדריכי בית-הספר המיוחד כוחות של חיילי מילואים הפועלים תחת אוגדה 91 החולשת על גבול הצפון. זו הפעם הראשונה מאז היציאה מלבנון שיחידה שלא נועדה להילחם בארגון החיזבאללה עוברת את האימון.



בעקבות הלחימה בגזרה הצפונית, ביקש בסיס האימונים של חטיבת הנח"ל להשתמש בשירותם של המדריכים, וטירוני החטיבה כבר עברו הדרכה של יום אחד בנושא לחימה בשטח סבוך - במסגרת הכנה לאימון ארוך יותר בנושא לוחמת גרילה. "מאז היציאה מלבנון התרכזנו בלחימה בשטחים, ולוחמת הגרילה יצאה מהפוקוס - כעת הבינו מה רבה חשיבותה", הסביר מפקד בית-הספר, רס"ן (מיל') מוטי.



בית-הספר ללוחמת גרילה הוקם בשנת תשנ"ז במטרה לאמן את הכוחות הפועלים בלבנון בלחימה מול מחבלי החיזבאללה. מספר חודשים לאחר היציאה מלבנון בשנת תש"ס, נסגר בית-הספר. לדברי גורמים בפיקוד הצפון, הסגירה בוצעה עקב קיצוצים בתקציב, כמו גם בעקבות האופטימית ששררה בחודשים שלאחר המהלך.



במהלך שש השנים האחרונות פעלו מדריכי בית-הספר כחיילי מילואים תחת אוגדה 91 ועסקו באימון של גדודי מילואים בלחימה מול החיזבאללה. במהלך חודש הלחימה האחרון, המדריכים בשירות מילואים של בית-הספר היו אלו שאימנו את החיילים שלחמו בלבנון. במהלך התקופה הקרובה יעברו את האימון, ככל הנראה, גם יחידות נוספות ממערך החי"ר, ללא קשר לכניסתן ללבנון.