מחקר חדש מגלה כי הנקה עשויה להפחית מהסיכון של השמנת ילדים בגיל הילדות, גם אם לאם יש סוכרת, או השמנה. ממצאים אילו סותרים ממצאים מוקדמים יותר, אשר פורסמו בעקבות מחקר על מספר מצומצם של מקרים.
לפי המחקרים הקודמים, בתינוקות שינקו, כאשר לאימותיהם היתה סוכרת, התפתחה סבילות נמוכה למבחני העמסת גלוקוז, שהיא אחד הסמנים הראשוניים להתפתחות סוכרת, ועודף משקל.
המחקר החדש המתפרסם בירחון Diabetes Care, נעשה עם כמות רבה יותר של משתתפים שהיו בו נשים עם, וללא סוכרת.
המחקר שנעשה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרוארד כלל 15253 בני נוער בגיל 9 עד 14 שנים. כך דווח אתר סטרמד.
נמצא שבקרב בני הנועאר שינקו בשנת החיים הראשונה שלהם, הנטיה להשמנה היתה קטנה יותר בגיל הנעורים, וכל זאת ללא קשר אם למניקה היתה סוכרת או שהיתה שמנה.
מחברי המאמר מנסים להסביר את הממצאים בכך שאימהות מניקות מגיבות יותר טוב לבכי התינוקות ולצרכים התזוניתיים מאילו שאינן מניקות ונותנות את המזון בזמנים מוגדרים.
יתכן גם שתינוקות שינקו הפסיקו לאכול כאשר התמלאו, בעוד שהניזונים מתחליף חלב אם מקבלים כמות מוגדרת של מזון. לחלופין, ההורים מעודדים את התינוקות לסיים את המנה שניתנה להם, ואינם מתיחסים לצרכים התזונתים של התינוק. סיבה אפשרית שלישית היא הרכב החלב השונה.
חשיבות המאמר היא בהצביעו על יתרונות הנקה, ובמיוחד כאשר ההשמנה משפחתית עם נטיה לסוכרת, שכן לפי התוצאות, יש בהנקה כדי למנוע השמנה עתידית וסוכרת נילווית.
לפי המחקרים הקודמים, בתינוקות שינקו, כאשר לאימותיהם היתה סוכרת, התפתחה סבילות נמוכה למבחני העמסת גלוקוז, שהיא אחד הסמנים הראשוניים להתפתחות סוכרת, ועודף משקל.
המחקר החדש המתפרסם בירחון Diabetes Care, נעשה עם כמות רבה יותר של משתתפים שהיו בו נשים עם, וללא סוכרת.
המחקר שנעשה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרוארד כלל 15253 בני נוער בגיל 9 עד 14 שנים. כך דווח אתר סטרמד.
נמצא שבקרב בני הנועאר שינקו בשנת החיים הראשונה שלהם, הנטיה להשמנה היתה קטנה יותר בגיל הנעורים, וכל זאת ללא קשר אם למניקה היתה סוכרת או שהיתה שמנה.
מחברי המאמר מנסים להסביר את הממצאים בכך שאימהות מניקות מגיבות יותר טוב לבכי התינוקות ולצרכים התזוניתיים מאילו שאינן מניקות ונותנות את המזון בזמנים מוגדרים.
יתכן גם שתינוקות שינקו הפסיקו לאכול כאשר התמלאו, בעוד שהניזונים מתחליף חלב אם מקבלים כמות מוגדרת של מזון. לחלופין, ההורים מעודדים את התינוקות לסיים את המנה שניתנה להם, ואינם מתיחסים לצרכים התזונתים של התינוק. סיבה אפשרית שלישית היא הרכב החלב השונה.
חשיבות המאמר היא בהצביעו על יתרונות הנקה, ובמיוחד כאשר ההשמנה משפחתית עם נטיה לסוכרת, שכן לפי התוצאות, יש בהנקה כדי למנוע השמנה עתידית וסוכרת נילווית.