ח"כ זבולון אורלב, פנה היום ליו"ר הכנסת, דליה איציק, כדי שתפעל להנגשת אתר האינטרנט של הכנסת לאנשים עם מוגבלות. אורלב ציין כי מבירור שערך עולה כי אתר הכנסת כמעט ואינו נגיש לבעלי מוגבלויות.



כ-25% מאזרחי ישראל מתקשים, או לא מסוגלים לגלוש באינטרנט. בין השאר מדובר בעיוורים וכבדי ראיה, חרשים וכבדי שמיעה, עיוורי צבעים, פגועי גפיים עליונות, אנשים הסובלים מרעידות בידיים או מתקשים במוטוריקה עדינה, בעלי לקויות למידה, וכן עולים חדשים ובני מיעוטים שאינם שולטים בשפה העברית.



במכתב ששיגר היום ליו"ר הכנסת טוען ח"כ אורלב כי "כנסת ישראל חייבת להיות מודל לחיקוי לכל מוסדות הציבור במדינה. על הכנסת להוביל בהנגשת אתר האינטרנט לבעלי מוגבלות ולאפשר לאוכלוסיה זו להיות חברים ושותפים שווים בחברה".



ח"כ אורלב מסתמך על נתוני איגוד האינטרנט הישראלי, לפיהם כ-25% מאזרחי ישראל מתקשים, או לא מסוגלים לגלוש באינטרנט. בין השאר מדובר בעיוורים וכבדי ראיה, חרשים וכבדי שמיעה, עיוורי צבעים, פגועי גפיים עליונות, אנשים הסובלים מרעידות בידיים או מתקשים במוטוריקה עדינה, בעלי לקויות למידה, וכן עולים חדשים ובני מיעוטים שאינם שולטים בשפה העברית.



"האינטרנט חיוני לאנשים עם מוגבלויות יותר מאשר לאנשים ללא מוגבלות, בהיותו מקור גישה למוצרים, שירותים ומידע שאנשים עם מוגבלויות אינם יכולים לקבל בדרך אחרת בשל מוגבלותם. הנושא קיבל גושפנקא חוקית בתיקון לחוק השוויון לאנשים עם מוגבלות, לפיו חלה חובה להנגיש אתרים ציבוריים לאנשים עם כל סוגי המוגבלויות. ניתן להנגיש את האתר בין השאר באמצעות קוראי מסך, מתמללים, הסברים טקסטואליים לאובייקטים גראפיים, יכולת לשלוט על גודל וצבע הטקסטים ועוד", אמר אורלב.



"בעוד חודש תציין הכנסת לראשונה את היום הבינלאומי לנגישות אלקטרונית שהוכרז בחסות האו"ם, ועלינו להכריז כי הכנסת לקחה על עצמה לפעול לאלתר להנגשת האתר שלה כמובילה בתחום, לטובתם של האזרחים שווי הזכויות", ציין ח"כ אורלב.