שולמית אלוני, הביוכימאי פרופ' אלכסנדר לויצקי, וההיסטוריון פרופ' יוסף גורני, יקבלו תואר ד"ר לאות כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון במסגרת אירועי "יום בן-גוריון" שיתקיים מחר, שהוא יום העלייה השנתי לקברו של "הזקן".



שולמית אלוני הקדישה את חייה למאבק על זכויות האדם וליצירת חברה דמוקרטית בישראל. כמחנכת, היא הותירה חותם בל-יימחה בלב תלמידיה-מילדי המעברות עד הסטודנטים למינהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת בן-גוריון.



התואר יינתן לה גם על היותה משפטנית ועיתונאית שקולה נשמע ברבים לקידום השוויון בין המינים ולשמירה על כבוד האדם, ללא הבדל דת, גזע ומין.עוד נאמר בנימוקי האוניברסיטה כי אלוני היא אשה רבת-פעלים שהקימה את המועצה הישראלית לצרכנות, פעלה למתן סיוע משפטי לנזקקים, עזרה לנשים מוכות וסיוע לקרבנות אונס והיתה ממייסדי התנועה לזכויות האזרח בישראל.על תרומתה המיוחדת לחברה ולמדינה הוענק לה פרס ישראל לשנת תש"ס על מפעל חיים.



אלוני הינה לוחמת ללא חת למען השלום בין ישראלים ופלסטינים, והיתה ממייסדי המרכז הבינלאומי לשלום במזרח התיכון. היא שרתה כחברת כנסת ושרה בממשלות ישראל ועשתה רבות לקידום החינוך והתרבות, המדע והאמנויות, התקשורת והטכנולוגיה.



בנימוקים על זכייתו של פרופ' אלכסנדר לויצקי בתואר ד"ר כבוד מטעם האוניברסיטה נאמר כי לויצקי הוא מדען דגול, המעמיק לחקור את רזי החיים למען בריאות האדם ולהצלת חיים; חוקר מזהיר של הביוכימיה של התא, שהישגיו בחקר פעולתם של אנזימים וחלבונים ובתחום המנגנונים להעברת מידע ביוכימי, שמשו יסוד איתן למחקרים רבים.



התואר יינתן לו "בהערכה רבה למדען המשלב מדע בסיס עם מחקרים יישומיים פורצי-דרך, שהניבו עד כה תרופות חדשניות לסרטן וטכנולוגיה תומכת בטיפולים קרדיו-וסקולריים, ועוד ידו נטויה". פרופ' לויצקי הוא איש אקדמיה עטור פרסים, חבר האקדמיה הישראלית למדעים, חתן פרס וולף לשנת 2005 ופרס ישראל במדעי החיים לשנת תש"ן.



פרופ' יוסף גורני יקבל את התואר ד"ר כבוד לאות הערכה על היותו היסטוריון חשוב של הציונות, מדינת ישראל והעם היהודי, שבהבנתו המעמיקה וראייתו הרחבה הניח תשתית רבת-ערך לבחינת שורשיה של מציאות חיינו;"לחוקר מובהק של תנועת העבודה וההתיישבות, שהראה כמה ריאליסטי היה החלום וכמה אוטופיה טמונה היתה בביצועו; למלומד שחקר את תולדות היחסים בינינו לבין שכנינו הקרובים, את הקשרים המורכבים עם אחינו יהודי התפוצות, ואת השפעת העבר הקרוב והעתיד של מדינת ישראל".