ילדי הגן שיודעים לשרוק קדימה ואחורה את השירים 'סביבון סוב סוב סוב' ו'נר לי דקיק' צריכים להתרגל לרפרטואר שירי חנוכה חדש. דודו פישר ווידאו קט הפקות מציגים תקליטור חדש ומיוחד לחנוכה (11 במספר) בסדרת 'בגן של דודו'.



התקליטור החדש, 'בגן של דודו 11 – נס גדול היה פה', כולל 22 רצועות של שירים לחנוכה, חדשים ברובם. כמובן שבלי הדלקת נרות בברכה ושירת 'הנרות הללו' ומעוז צור' המסורתיים אי אפשר, אך לא נלך על זה לרב. כמו כן מספר דודו לילדי גן הילדים שלו את סיפור נצחון המכבים על היוונים ואף סיפור מרגש על גבורתו של ילד שהדליק נרות חנוכה למרות הסכנה שהיתה כרוכה בדבר.



השירים החדשים בהחלט מספקים את הסחורה שהיתה חסרה במשך שנים רבות כל כך בגזרת שירי הילדים לחנוכה. אחרי שנים בהן שרו ילדי הגן את השירים שעוצבו בהשראת האתוס הציוני של ראשית ימי המדינה ('נס לא קרה לנו פך שמן לא מצאנו', 'על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים' ועוד ועוד) ניתן סוף סוף ללמד את הילדים שירים שעוסקים בנצחון האמונה היהודית על התפיסה היוונית האלילית. כאשר רואים את דודו והילדים מחופשים למכבים עם חניתות ומגנים ששרים 'ונשמה ורוח אל מול אנשי הכוח יביאו לנו ניצחון' בהחלט מורגשת צביטונת קטנה של הלב היהודי המאמין. כל השירים, פרי עטה של אורית וגנפלד, זכו לעיבודים נהדרים של עמית סופר ולשירה מקסימה של מקהלת שרונית.



גם מאכלי החג זוכים כמובן לטיפול, סופגניות, לביבות ואפילו דמי חנוכה שעשויים ממטבעות שוקולד לא נפקדים מן הסט של הגן של דודו.



השבחים שניתן להרעיף על ההפקה רבים. הסרט זורם לרוב, חוויית הצפיה של הילדים נשארה טוטאלית כמיטב המסורת של סדרת 'בגן של דודו', אך משהו כאן חסר.



אחרי שהתרגלנו לאיפור מושקע שכלל זקנים מודבקים בהקפדה, קצת צורם לראות על פניו של מתתיהו הכהן זקן לבן שהונח על הפנים ברישול. גם נראה שצוות ההפקה התלהב מאוד מהאפשרות להשתמש באפקטים ממוחשבים עד כדי לשלב אותם גם במקומות בהם לא בטוח שהם כל כך נצרכים (חנוכיית הנרות שהילדים הם נרותיה לדוגמה).



תופעה נוספת שלא מוכרת כל כך מן התקליטורים הקודמים היא השימוש החוזר בתמונות מסויימות. כמה פעמים אפשר להשתמש בצילומים של הילד המרוקאי שהתחבא בבית הכנסת?



חוסר תשומת לב בולט במיוחד כאשר שמים לב לבגדים בהם לבושים דודו והילדים. לראות את דודו שר ש'בחוץ קר וגשום' כשהוא לבוש בחולצה קצרה נראה קצת מוזר. גם הטיול הלילי שלו (שצולם ברחובות צפת העתיקה) יחד עם נגן הגיטרה נראה קצת מוזר כשרואים צעיף לצווארו וחולצה קצרה לגופו. גם תהלוכת הלפידים הלילית קצת מחזירה ללילות הקיץ החמים בהם שום דבר אחר אינו קורה וכל הילדים מתהלכים עם חולצות קצרות ומכנסים קצרים. אז נכון שהסרט צולם בקיץ, אבל חנוכה זה שיא החורף, קצת תשומת לב.



אחרי הכל, מדובר בתקליטור חביב ביותר עם שירים קליטים שאחרי צפיה אחת ושתי השמעות מושרים על ידי הילדים...ועל ידי ההורים. חנוכה שמח