ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ערכה היום ישיבה בנושא פריצת העימות הצבאי בין אתיופיה וסומליה וההשלכה על מצב הפלשמורה, נציגת משרד החוץ בדיון דווחה לוועדה כי העימות בין סומליה לאתיופיה התרחש במזרחה של אתיופיה מעבר לגבולה בשטח סומליה, וכי המלחמה הסתיימה בניצחון ממשלת סומליה שחזרה לכהן תוך רדיפת גורמי הטרור. היא הוסיפה: "אין לנו מידע כי קיים איום מיוחד על הפלשמורה".



ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי גם אם המצב באתיופיה כרגע רגוע, האזור אינו יציב ועל ממשלת ישראל להפסיק "הביזיון הגובל בהתעללות ולהעלות מיד את בני הפלשמורה, יש להפסיק את שהייתם שם של בני הפלשמורה בסכנת רעב".

'על פרופסור גביזון להתנצל'

הועדה גם התייחסה להתבטאות פרופ' רות גביזון כי לדעתה יש לשנות את חוק השבות כדי לא להעניק במסגרתו זכאות למי שאין לו ענין בחיים יהודיים, ח"כ מרינה סולודקין, מ"מ יו"ר הוועדה, אמרה בתגובה כי "אני חושבת שפרופ' רות גביזון, המועמדת לכהונה בבית המשפט העליון, פוגעת במדיניות העלייה והקליטה וביחסינו עם התפוצות ופועלת בניגוד להחלטת הממשלה ביחס להעלאת הפלשמורה".



ח"כ אורי אריאל אמר כי "על פרופ' רות גביזון להתנצל בפני קהילת יוצאי אתיופיה המצויינת על התייחסות כה בוטה הגובלת בגזענות".



נציג משרד הפנים דווח לוועדה כי משרד הפנים מבצע את החלטת הממשלה ומעלה 300 בני פלשמורה בחודש. הוא הוסיף כי אם תשונה החלטת הממשלה להעלות 600 בחודש ותתוקצב בהתאם יוכל משרד הפנים להיערך, "כרגע מאושרים לעליה 1130 בני פלשמורה, בשנה שעברה הועלו 3000 מהם".