ד"ר קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, שהשתתף במפגש הראשון של הפורום להגנה על קטינים ברשת, מפני תוכן פוגעני, סבור שניתן לצמצם באופן משמעותי את הסיכונים גם אם לא ניתן להגן באופן מוחלט על קטינים ברשת האינטרנט. לדבריו כיום ילדים נחשפים לתכנים פוגעניים באמצעות הקלקה פשוטה מתוך מרבית האתרים המובילים.



מטרת הפורום היא לגבש נורמות התנהגות מוסכמות של הגורמים המעורבים – ספקי גישה לאינטרנט וספקי תוכן - שיצמצמו את הסיכונים.



השבוע התקיים המפגש הראשון של הפורום, העוסק בהגנה על קטינים ברשת האינטרנט. בפורום משתתפים נציגים מהגופים המרכזיים בענף האינטרנט בישראל: ספקיות הגישה לאינטרנט, אתרי התוכן המובילים, ספקיות הסלולר ונציגי רשתות חינוך. הפורום, שהוקם על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, יפעל לגיבוש נורמות התנהגות מוסכמות להגנה על קטינים ברשת האינטרנט.



במפגש הופיעו בפני חברי הפורום ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד וד"ר מיכאל בירנהק מהפקולטה למשפטים באונ' חיפה. "הגישה לאינטרנט חושפת קטינים לתכנים מזיקים והמעבר מגלישה ביתית באינטרנט לגלישה סלולרית, יגביר חשיפה זאת" אמר ד"ר קדמן בפגישה. לדבריו, סקר שערך מכון גאוקרטוגרפיה עבור המועצה לשלום הילד גילה, שכ- 80% מכלל ילדי ישראל גולשים באינטרנט, 40% מסרו פרטים אישיים לאנשים זרים ברשת, והנתון המדאיג ביותר היה שכ- 15% מהילדים נפגשו עם אנשים זרים בעקבות צ'ט באינטרנט.



פורום ההגנה על קטינים ברשת הוקם במטרה ליצור יחד מסמך שיקבע כללי התנהגות בפרסום תוכן באתרי האינטרנט. פורומים דומים שהסכימו על נורמות ההתנהגות ברשת קיימים במדינות שונות בעולם, והסכמותיהם ממומשות בפועל.



לגולש לאתר ברשת היום אין מושג ברוב המקרים אם יש באתר תכנים מסוכנים העלולים לפגוע בו", אמר יהושע מאור, מאיגוד האינטרנט הישראלי. "הכללים שיגובשו יאפשרו לזהות אתרים בטוחים ויצמצמו את הסיכון של הגולשים. את גישת ההסדרה העצמית ניתן יהיה לממש בתחומים נוספים כגון שמירה על אמינות המידע באתרים, הגינות במסחר ותחומים רבים אחרים שיעשו את עולם האינטרנט אמין יותר ובטוח יותר".



בפורום משתתפים 17 גופים מהמובילים בתחום וביניהם: NRG-מעריב, Ynet, TheMarker, MSN, תפוז, נטקס, Smile Media, אינטרנט זהב, אלפי, טיפו, 013 ברק, נענע-נטויז'ן, HOT, סלקום, פלאפון, פרטנר ורשת אורט.





איגוד האינטרנט הישראלי הוא עמותה ללא מטרת רווח והוא משמש כגוף התנדבותי שמטרתו קידום האינטרנט בישראל, וככזה פועל לקידום מטרות ציבוריות החשובות לכלל האוכלוסייה. האיגוד מעורב כיום בנושאים רבים הקשורים לאינטרנט בישראל, דוגמת תפעול מחלף האינטרנט הישראלי (IIX), רישום שמות מתחם תחת סיומת .il, עידוד ותמיכה בקבוצות משימה בנושאי נגישות לבעלי מוגבלויות, אינטרנט לגיל השלישי וייצוג ישראל בפעילויות בינלאומיות. החברות באיגוד האינטרנט הישראלי פתוחה לכל אדם וחברים בו מאות חברים הבאים מתחומי עיסוק שונים ומגוונים - אקדמיה, תעשיה, עסקים, רפואה, חינוך וכד'.