מזכירות מפלגת ישראל ביתנו החליטה שלא למנות את ח"כ אסתרינה טרטמן לשרת התיירות אלא את ח"כ יצחק אהרונוביץ.  במסיבת עיתונאים הודיעה טרטמן כי הסירה את מועמדותה לתפקיד שרה. השר לענינים אסטרטגיים יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליבמן אמר כי למרות שאינו רואה רבב בהמשך מועמדותה לתפקיד שרת התיירות, הוא מקבל את החלטתה.

במסיבת עיתונאים שערכה טרטמן, היא מתחה ביקורת קשה על התנהלות התקשורת ואמרה כי נעשה לה רצח אופי. היא הציגה תעודות המעידות לטענתה על התואר הראשון שיש לה מבר אילן. היא הוסיפה וטענה כי שגתה כאשר אמרה שיש לה תואר שני אלא שהיתה צריכה לומר שהיא במסגרת לימודים לתואר שני.

המהלך נועד לדבריה לפגוע בה ובשמה הטוב, אבל, היא הוסיפה כי היא אינה מתכוונת להשבר מהתקשורת. טרטמן טענה עוד כי בתקשורת הוזכרה 'שופטת' שטענה אף היא שיש לה תואר שני והתברר שאין לה, "ואיש לא עושה מזה צימעס". "אולי הסיבה לכך היא משום שדיעותיה הפוליטיות אינן כשלי?" שאלה טרטמן, "לה התקשורת סלחה".

שר התיירות המיועד, ח"כ אהרונוביץ' הוא בעל תואר BA מאוניברסיטת חיפה, סא"ל במיל', כיהן כסגן מפכ"ל המשטרה וכמנכ"ל חברת דן. כיום מכהן גם כסגן יו"ר הכנסת.

ההחלטה למנות את אהרונוביץ' באה למרות התמיכה שהביע  השר לענינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן בטרטמן. כששב ממסעו לרוסיה אמר ליברמן כי אינו ממהר להדיח את חברת הכנסת טרטמן ממועמדותה לכהונת שרת התיירות. הוא תקף את התנהלותה של התקשורת בפרשה. "ראיתי בהתנהלות העיתונאים כמה דברים מוזרים. יש כאן אבדן פרופורציה. שכרון של העיתונות. הזדמנות לטרוף מישהו".

כזכור פרשת הסרת מועמדותה של טרטמן מתפקיד שרת התיירות באה לאחר חשיפה בתקשורת כי לטרטמן אין תואר שני כפי שנטען ופורסם באתרים רשמיים שונים כולל אתר הכנסת.