שר התיירות אישר מודל כלכלי חדש להשקעות בתשתיות תיירותיות



המודל עוגן בחוזר מנכ"ל ונועד לשמש כלי מיון ודרוג מוסדר לפיתוח לפרויקטים תיירותיים בהתאם לקריטריונים מוגדרים





ימים ספורים לפני תום כהונתו של שר התירות יצחק הרצוג מוצא השר דרך משלו להנחיל את מורשתו . במסמך מפורט שעוגן בחוזר מנכ"ל מפרט השר יצחק הרצוג, מודל כלכלי חדש וראשון מסוגו להשקעות בתשתיות תיירותיות בכל רחבי הארץ. המודל, המתואם עם האוצר, נקרא "מודל תעדוף". המודל , נועד לשמש כלי מיון ודירוג לפיתוח תשתיות תיירותיות למיזמים בעלי פוטנציאל תיירותי, שיבוצעו ע"י חברות הפיתוח הקשורות למשרד, תוך הקצאת מסגרת תקציבית נפרדת לכל פרויקט.



הקריטריונים להיקף הקצאת המסגרת התקציבית מבוססים על מגוון שיקולים ובראשם: הפוטנציאל השיווקי, התועלת הכלכלית ואיכות המוצר התיירותי. בהתאם למדיניות המשרד יושם דגש על פיתוח תשתיות למבקרים בעלי מוגבלויות.



לדברי השר הרצוג: "המודל מניח מסד לעבודת מטה מסודרת, מובנת וארוכת טווח להשקעה בתשתיות באתרים עם פוטנציאל תיירותי מובהק.

מבנה המודל נותן עדיפות בחלוקת התקציב לפיתוח תשתיות תיירותיות למיזמים המשרתים פלח שוק של תיירות נכנסת- 65% מסך התקציב. הקצאת התקציב למיזמים המשרתים פלח שוק של תיירות פנים – 20% מסך התקציב. 10% מהתקציב יופנו לפרויקטים שלא נצפו מראש המוגדרים כשונות ו 5% הנותרים מסך התקציב מיועדים לפעילויות תכנוניות לתשתיות תיירותיות לרבות תכניות אב ותכניות סטטוטוריות.



התקציב המיועד לתיירות נכנסת יחולק באופן הבא: פלחי שוק הצורכים דת היסטוריה ותרבות (65%), נופש (25%) ותיירות נישה (10%). התקציב המיועד לתיירת פנים יחולק ע"פ הקריטריונים הבאים: נופש (40%), פנאי (20%), מגזרים-אתני (20%), דת היסטוריה ותרבות – (20%) .