דבר העורכת

ארשה לעצמי לחזור לרגע לפרשת "כי-תשא".

דנו בתחילת השבוע בשאלה כיצד יתכן שעם, שראה את המראות ושמע את הקולות ואפילו היה בהגדרה של נביאים, ברגע שמשה נעלם  , עם זה יצר עגל זהב לעובדו.

עלתה האמירה כי לא היתה אמונה אמיתית באלוקים. אמונה איננה נרכשת, ודאי איננה מתבססת על חוויה. אמונה נוצרת דרך לימוד והפנמה שכלית, אחרת אין לה בסיס אמיתי. יתר על כן עם של עבדים ובתוכו ערב רב אין לו חוט שדרה בכלל, ואמוני בפרט, וכל סכנה קטנה , כל אירוע לא שגרתי, כל חשש  מאבדן המנהיג, גורם לו לחפש        "א-להים אחרים".

עם ישראל היום נמצא במצב דומה. אלפיים שנות גלות בזויה לא נמחקו ב-60 שנות עצמאות. ערב רב  נמצא גם נמצא בתוכו. למוד תורה אמנם  מתחזק ב"ה במגזרים מסוימים אך הם עדיין המיעוט. אמונה בתורת ישראל, בערכי עם ישראל לדורותיו, באלוקי ישראל גם היא איננה מושרשת בחלק הולך וגדל של הישראלים. ודאי שערכים אלו אינם באים לידי בטוי בהתנהגות של חלק גדול מן העומדים בראש המדינה הישראלית. אין הנהגה ראויה לעם ישראל בעת צרה, בעת מלחמה וגם לא לעת שלום. על כן סוגדים לעגל הזהב.

ונשאל: עם שראה את המראות של שחרור הכותל, שחרור ירושלים, שחרור חברון ומערת המכפלה, שחרור כל ארץ ישראל המערבית, עם ששמע את הקריאה "הר-הבית בידינו" , שבניו אמרו בעמדם אל מול האש – "תגיד לאמא שלי שלא תבכה עלי מפני שהייתי מוכן בכל מאודי למות על שחרור ירושלים"- עם זה הכיצד הוא מוכן לוותר על הכל? כיצד איבד את האמונה בזכותו על ארץ ישראל? אחרי  שישים שנה מוכנים לצאת שוב לגלות? מהי המשמעות של "אולמרט מוכן להתייחס לתכנית הסעודית ברצינות"? האין בזה ויתור על ארץ ישראל, על ירושלים (על חברון ברובה כבר ויתרנו), על ריבונות יהודית בארץ ישראל?

לאיש זה ישנם על פי הסקרים 3% תמיכה בציבור. כל עם בריא, חפשי, גאה שאדם כזה  מנהיג אותו, היה מורד. ההמונים היו יוצאים לרחובות ואומרים למי שפישל בעת מבחן הכי רציני לאומה- במלחמה, רב לך, לך. אל תבשל לנו אסונות לאומיים נוספים שדורות רבים לא יוכלו להתגבר עליהם.

ואצלנו? כל אחד בעניניו הפרטיים ואחריו- המבול.

בכנוס של בישופים ואנשי כנסיה בגרמניה, הובעה דאגה לנוכח  הספק הגובר בעולם לגבי זכותה של מדינת ישראל להתקיים. הגרמנים דואגים לנו, לא פחות ולא יותר.

חלק נכבד לביסוס הספק הזה ניתן ליחס לאנשים מהאקדמיה  הישראלית. מישהו פעל במשהו לעצור בעדם? מישהו פעל נגד אויבים מבית החותרים תחת קיומנו בסיוע היותם חברי כנסת? מנהיגי צבור? מדוע פוחדים להעמיד את ציבור ערביי ישראל על מקומם? מדוע מאפשרים לחלק מהם לפלוש, לגנוב להפר כל חוק, להתעלל בחקלאים יהודים?

עם של עבדים איננו מבין מהי ריבונות, מחפש את עגל הזהב.

מרים בר-יוסף [email protected]l

0524370629

_________________________________________

פסוקו של שבוע

וְעָבַרְתִּי בְאֶרֶץ-מִצְרַיִם, בַּלַּיְלָה הַזֶּה, וְהִכֵּיתִי כָל-בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, מֵאָדָם וְעַד-בְּהֵמָה; וּבְכָל-אֱלֹהֵי מִצְרַיִם אֶעֱשֶׂה שְׁפָטִים, אֲנִי ה'.

(שמות יב, יב, מפטיר לשבת החודש)

_________________________________________

כנס "מטה צפון" בשדה אילן-חומש תחילה

השתתפו כ-30 נציגים מישובים בעיקר בצפון (חיפה, נהריה, צפת,טל מנשה, מורשת, לביא, שדה אילן, מצפה נטופה, נופית, קצרין, קרית שמונה, מגדל העמק, נשר, מנחמיה, מושבה כנרת).

פתחה את הכנס מנורה חזני מחומש-שבי שומרון.

היא סקרה את המוצאות אותה ואת חבריה מאז הגרוש מחומש.

אחר כך אמרה שכולה אושר על ההתכוננות לחזור לשם.

היא ספרה על  הצטרפות הגרעין התורני לחומש, על הקשיים בהתחלה. הם היו ארבע משפחות. כששולי הר-מלך נרצח הם חשבו שהכל מתמוטט.  התושבים החילונים של חומש עטפו אותם באהבה ולא נתנו להם ללכת. בלוויה של שולי אמר אביו "לא נשקוט ולא ננוח עד שנהפוך את חומש לעיר ואם בישראל". ואז בא החורבן. הם נכנסו לדיכאון.

מחיר הגרוש היה 140 הרוגים במלחמה. אסור שזה יקרה שוב.

המשפחות רוצות לחזור. הן זקוקות להמונים שיבואו אתן. יש סכוי גדול להצליח בגלל אפסות הממשלה .

ענת לבני מנופים בקשה את רשות הדבור:

באתי במיוחד מהשומרון כדי לעודד. רציתי לומר לכם שאם אינכם מתכוננים ללכת ולהילחם על חומש ולהפריח את חורבותיה, אם יוצאים רק לטיול כמו בחנוכה, חבל על הזמן.

הקמנו את אוהל המחאה של המילואימניקים אחרי המלחמה. בחודש שהיתי שם  הגיעו המוני אנשים לחתום, לדבר, להקשיב. הבנתי  שארץ ישראל היום איננה מותג.

המדינה הכריזה עלי כמתנחלת-  אויב. מטרתה לחסל אותי. את הציבור זה לא מענין. המלחמה בשחיתות מענינת אותו, לא ארץ ישראל.

מכיון שזהו המצב , אם אני הוא האויב, אז אני אתנהג בהתאם, ואלחם עד חורמה על נחלתי.  על חומש יש לצאת למלחמה אמיתית. סתם פרובוקציה תמאיס אותנו עוד יותר בעיני הצבור. 

גדי אשל מ"מטה צפון" הקרין מצגת של "מטה חומש תחילה". היבטים ארגוניים, ביטחוניים, לוגיסטיים של העליה לחומש ב-ז'  ניסן ( 26/3) יום שני. הוא הדגיש שכל אדם חשוב . בכל שלב יש צורך באנשים לתפקידים שונים. הלקח העיקרי מחנוכה הוא שההצלחה באה מיוזמה עצמית של כל אחד מאתנו. מספר גדול של אנשים קריטי להצלחה. בחנוכה השתתפו 1500 אנשים. הפעם מקוים ל5-10 אלפים.

אנחנו מתכוונים לעליה ל-48 שעות . המשפחות מחומש מתכוונות להישאר. אם יפנו אותנו, נחזור.

צפוי  שיהיה צו אלוף שינסה למנוע בעדינו. אנחנו מגובים בצוות משפטי . לא נהיה מתואמים עם הצבא, נודיע לו על העליה, מסיבות ביטחוניות.

אורית שפיץ מ"מטה צפון",  המשתתפת מטעמו יחד עם גדי אשל ב"מטה חומש תחילה", מסרה פרטים נוספים שסוכמו בישיבות המטה.

התכנית לטווח ארוך כוללת עליה לחומש למינימום 48 שעות, המשפחות תשארנה, ותהיה תחלופה של אנשים כל הזמן עד לעליה הגדולה באמת בקיץ.

סכמה מרים בר-יוסף מ"מטה צפון": כל אחד מכם בעינינו הוא נציג של קבוצה, של ישוב. אנחנו מצפים מכם שתגייסו את האנשים בצפון. הוראות והנחיות תגענה בהמשך.

בתקופה האחרונה אנחנו עסוקים בלהכיר את הארגונים הכתומים השונים. לכל אחד מהם יש את הנקודה המיוחדת לו, המטרה המצומצמת לו. לכולנו ביחד יש את  מטרות העל המשותפות. בכוונתנו ליצור רשת מאחדת שתקשר בין כל הארגונים כך שתווצר תנועה חוץ פרלמנטרית שבה כל ארגון יתרום את הענין שלו, את הנושא בו התמחה,, וכולנו ביחד נאבק להשגת המטרות המשותפות ל"כתומים".

_________________________________________

חוזרים לחומש

נעלה לבנות מחדש את ביתנו בחומש בצפון השומרון

לאחר הצלחת מבצע הדלקת הנרות בחנוכה-

גרעין חומש קורא לכל יהודי נאמן שמעיז לחלום-

להגיע לעליה המונית

ולהצטרף למהלך השיבה למקומות מהם גורשנו

לפרטים איילת 0524627118

לתרומות לצורך העליה חשבון 150975 סניף 448, קרית אתא, בנק מזרחי

כי הגיע הזמן

לצאת מעבדות לחרות

להיות בני חורין

ולהוכיח

שאם אפשר לקלקל-

אפשר גם לתקן!

מטה "חומש תחילה"-

_________________________________________

למה חֹמש תחילה?

חֹמש היא שלנו!

השלמה שלנו עם החורבן והגלות מצפון השומרון, הינה בלתי נסבלת. חֹמש נמצאת במרחק של דקות ספורות משבי שומרון, אין גדר, אין מדינת טרור כמו ברצועת עזה.

תיקון האיוולת!

חורבן חֹמש הוא אחד מסמלי האיוולת המובהקים של העקירה. הקמתה מחדש תסמל לחברה בישראל, ליהודים, ולכל העולם את ההיחלצות מדרך הטירוף. חזרה לחֹמש תהיה אות לכך שגלגל הויתורים והנסיגות נעצר, וכעת הוא מסתובב לאחור - נסיגתה של הנסיגה.

המעשה הריאלי ביותר!

חֹמש שוכנת ושולטת על שטח מפתח אסטרטגי בלב צפון השומרון. צה"ל מבקש להקים בסיסים באיזור, אך הדרג הפוליטי המזוהה עם הגירוש אינו מאפשר לו, משיקולי "כבוד". השטח נמצא בשליטה ישראלית בלעדית אפילו ...לפי ההגדרות של אוסלו.

לבנות ולהיבנות!

עליה לחֹמש היא פעולה יזומה שלנו, לא עוד ציפיה באפס מעשה לגזירה הבאה של השלטון, לא עוד דיבורים ו"קיטורים", אלא נקיטת  יוזמה פעילה, התנערות מן הגירוש, והקדמת תרופה למכה.

סביב חֹמש ייבנה מחדש הציבור הכתום והציבור הלאומי בכלל.

הצלת הקיום היהודי בארץ ישראל!

בניה של חֹמש היא פתח ההצלה של המדינה כולה. המשך הנסיגות יביא את המדינה לגבולות שאינם ניתנים להגנה. הצלחה בחידוש ההתישבות בחֹמש תבלום את המשך הנסיגה ותהווה למעשה הכרעה של שאלת הנסיגה מארץ ישראל.  

התכנית

בעז"ה, בתאריך סמוך לפסח, מתכוון גרעין ההתיישבות לחֹמש לשוב אל ביתו. ציבור .ותוססבתה תאו ותעגה תא רשפאל ידכ ותוא הוולי לודגלו"ז מפורט ולוגיסטיקה יפורסמו בהמשך.

מה עושים עד אז?

·        לגייס כמה שיותר אנשים. נוער, משפחות, מבוגרים – בנערינו ובזקנינו נלך. לבנות את התכניות האישיות לקראת פסח שתכלולנה את העליה לחֹמש, ולשכנע כמה שיותר להצטרף. ביעור חמץ שאנו מצווים עליו, וההכנות לנקיון הגדול של פסח, כוללים את ביעור הרוע והרשע של הנסיגה מארצנו.

·        לתרום ולהתרים. המבצע עולה הון עתק ומשאבינו מוגבלים. כל תרומה תתקבל בברכה.

זכרו

החזרה לחֹמש לא תינתן לנו על מגש של כסף. לגבי הממשלה הזו – חֹמש היא סיוט. יתכן שהמאבק יהיה ממושך, אך חייבים להתמיד ואסור לנו לוותר.

"עלה נעלה וירשנו אותה, כי יכול נוכל לה"

                                                               

חֹמש תחילה -- מטה הארגונים המשותף

_________________________________________

ארגונים כתומים

במסגרת המטרה להכיר את הארגונים הפועלים בשטח, להציגם בפני ציבור ה"כתומים" על מנת שיבדקו איך ניתן לשתף פעולה ולאגם משאבים, פנינו אל רונן שובל ממיסדי ארגון "אם תרצו", שהיה חבר ב"תא הכתום", תא סטודנטים שניסו למנוע את הגרוש מגוש קטיף ומצפון השומרון.

שאלנו מיהם ומהי מטרתם.

"אם תרצו" שונה מה"תא הכתום"  בגלל הפקת לקחים ושינוי התובנה.

ה"כתומים" גייסו את נאמני ארץ ישראל למאבק. גם אם ניסו , התוצאות מראות כי לא שכנעו אף אחד שלא היה מלכתחילה משוכנע.

רונן וחבריו שאלו את עצמם איך יתכן שהרעיונות של השמאל הקיצוני  הפכו להיות נחלת המרכז הפוליטי, של "קדימה" למשל. איך יתכן שהרוב מסכים למסור את ארץ ישראל בלי כל תמורה (ההתכנסות), ועל רעיון עוועים זה קבלו 20 מנדטים. מה שהוסק לאחר ניתוח הוא שבעצם אולמרט בעזרת התקשורת מכרו לציבור  רעיונות שמאל קיצוני במסווה של "מרכז". רוב ציבור המצביעים ישב/יושב על הגדר, ומצביע על פי החלטה של הרגע האחרון עם מה שנראה  לו הרוב. כך הוכשר השרץ.

"אם תרצו" הוא ארגון ציוני, כחול –לבן. מטרתו לקדם את רעיונות הציונות, המרכז האמיתי.  הם אינם מוכנים להיות מתויגים אחרת. לא שמאל או ימין. פשוט ציונים.

הארגון קיים שלושה חדשים, אומר רונן. הוצאנו עתון - "אם תרצו" (24 עמודים) לחלוקה בקרב סטודנטים. חלקנו פעמיים  15 אלף עותקים. הסטודנטים נדהמים כשמישהו מדבר איתם על הציונות הנשכחת. באוניברסיטה העברית תמצאו דוכנים רבים  המפיצים את דברי המפלגות הערביות ומעליהם מתנוסס דגל אש"ף. הדוכן שלנו הוא הציוני היחידי בקמפוס.

אנחנו מקיימים הפגנות בנושא המסקנות של ועדת וינוגרד, ליד ביתו וגם ליד ביתה של פרופ' רות גביזון. שלא יטייחו. החתמנו בענין זה על עצומה 1000 איש.

באוניברסיטה אנחנו יוצרים מודעות למרצים פוסט- ציונים ונותנים במה למרצים ציונים, שיצאו מן הארון. קימת שם ממש אוירה אנטי ציונית.

מטרותינו: לטווח הקצר להיות אלטרנטיבה ל"שלום עכשיו" בשיח הציבורי. שהשדה לא יהיה פתוח רק להם. שיבקשו מאתנו להגיב לדבריהם, כדי שנוכל לשכנע את הציבור בצדקת הציונות שהפכה להיות פוסט . בטווח הרחוק, עד חמש שנים, אנחנו חותרים להשפיע על הזהות הציונית של הציבור היהודי.

מדדי ההצלחה שלנו הם כמה פעילים חילונים גייסנו, והאם הצלחנו לחדור לתקשורת.

הכוונה היא לחדור לא לתקשורת מגזרית אלא לתקשורת ההמונים, במקום שבו נוכל לשכנע, לא את המשוכנעים ממילא.

מי אתם?

אני גדלתי ברמת השרון, יש לי תואר ביחסים בינלאומיים ובפילוסופיה. אני עובד על תואר שני במחשבת ישראל. למדתי במדרשה למנהיגות "נופי פרת" בישוב אלון המופעלת על יד ארז אשל ומיכה גוטמן. הייתי דובר "תא כתום".  הפעילים במעגל הרחב כמה מאות, פעילים ביומיום כמה עשרות.

כתבה: מרים בר-יוסף

_________________________________________

הזמנת מוצרי יש"ע

לטופס הזמנת מוצרי יש"ע לקראת חג הפסחhttp://www.matezafon.org/home/files/PesahForYesh.xls

                                      

_________________________________________

איפה את, ביתר?

בעקבות שאלה לגלעד קדומים בדבר העורכת במידעון 55 , גלעד יצר קשר טלפוני:

"אני בנו של איציק מלצר ונכדו של צבי מלצר מראשי תנועת החרות בירושלים. אבי מנהל היום את מוזיאון האצ"ל בתל-אביב. גדלתי בבית בית"רי-דתי, אך הייתי חניך בבני-עקיבא. גדלתי על תורת ז'בוטינסקי . שרנו בבית את "עלי בריקדות" של האצ"ל. נותרו רק מעט מאד בתים כאלה.  תנועת בית"ר קיימת היום, אבל מה שיש איננו רציני."

זו היתה תנועת הנוער  של הימין החילוני-מסורתי. עם גויעתה נסתם המקור ממנו הופצה האידיאולוגיה  של ז'בוטינסקי, שהיתה  המבוע הרעיוני ל"תנועת החרות" ואחר כך ללכוד. מה שקרה ללכוד כולנו יודעים.

הימין של היום מבוסס בעיקר על הדתיים-לאומיים, ועל שרידי "התנועה למען ארץ ישראל השלמה", שצמחה מהשמאל.

יש עוד מי שיודע לספר על התנועת הנוער הזאת  היום?