ראש עיריית שדרות, אלי מויאל שהשתתף בכנס ירושלים אמר כי עם ישראל איבד את דרכו. בכנס אמר מויאל,  "שכחנו למה אנחנו כאן בכלל. כאדם חילוני אני אומר כי אם תקחו את תורת ישראל מהעם הזה, אני לא רוצה להשתייך אליו. מי שחולם אין לו מקום במזרח התיכון".



לדברי מויאל,  מדינה שלמה עם הצבא הכי חזק בעולם אינה מתמודדת עם הבעיה בשדרות , "מסרנו את בנינו על המדינה הזו, אך קורבנותיה של שדרות אינן אומרות דבר לאיש". מויאל מדגיש כי כשיבינו 'למה אנחנו כאן', לא תהיה בעיה להתמודד עם הבעיות. 

בהתייחסו לממשלת אולמרט אמר מויאל כי אנחנו חיים בתקופה של היעדר הנהגה. "הממשלה הזו לא אומרת לנו לאן פניה, אני מוכן להקריב את נפשי בשביל המדינה הזו רק שיגידו לי למה ולאן".



נדמה שהבעיה של עם ישראל היא שאנו 'גולים מעצמנו' וזה תהליך יותר קשה. "אנחנו עם מבולבל שלא יודע מה הוא רוצה לעשות. עם המחריב את בתי הכנסת לשום דבר הוא עם טיפש.  חצי עם אמר שזו טעות, שאסור לסגת ושיהיה רע. אמרנו שיהיו יותר קסאמים ויעלה הטרור, ושיהיה יותר מעבר נשק מפילדלפי. כל מי שמנסה להצדיק את הנסיגה מזכיר לי ניסיון 'לאפר'  את הגוויה", אמר.



עם זאת 'לא אלמן ישראל' אומר ראש עירית שדרות.  "יש לנו עם חזק, יש לנו עם נהדר, ראיתי מה הוא מסוגל לעשות בשעת צרה. יש לי כוח להמשיך לשאת את המסע רק בגלל שיש לנו עם פנטסטי. ממשלות והנהגות מתחלפות, ויבואו ימים  טובים יותר. אנחנו חזקים, שרדנו את כל חוויות ההסטוריה. רק אל נברח מעצמנו ונהיה גאים באדמה שלנו, במדינה שלנו, בעם שלנו, ויבוא שלום על ישראל".