ראש מוסדות נועם צביה, הרב איתן אייזמן, התייחס בכנס ירושלים שנערך השבוע לנושא הפיצול בחינוך הדתי ואמר כי כשרשת 'נועם' הוקמה היה מצב שונה לחלוטין מהיום. "אז היה רק חינוך ממלכתי דתי ולא ידעו לאן לשלוח את הילדים, קם דור חדש שרצה יותר תורה" הוא מסביר, "שמענו למורינו ורבותינו ופתחנו עוד מקום לימוד בו פיצלו כיתות לבנים ולבנות ולימדו יותר תורה אך גם לימודים כלליים". הוא מציין כי הציבור רוצה ללמוד תורה בהרחבה. לדבריו, זה נכון שיש פיצול ויש גם אנשים רוצים עוד פחות מלימודי החול אבל זו 'אופנה' אחרונה חדשה.



הוא מספר כי גם כשהוקם החינוך הישיבתי היו סערות, "כשהרב נריה הקים ישיבה תיכונית כולם שאלו מה יהיה עם התיכונים? אנחנו יכולים היום לחשוב מה היה קורה במדינה היום בלי הישיבות התיכוניות, אף אחד לא מצטער על הקמת הישיבות התיכוניות".



הרב אייזמן מוסיף כי היום קם ציבור רחב ותורני שדורש דברים ברורים, "אני רוצה לימודים ברחבות אני רוצה לימודים רציניים", לדבריו, הסלקציה שנעשית, ברב המקומות היא סלקציה שבודקת מי באמת רוצה, הוא מסביר כי לא כולם רוצים את החינוך הזה אם הם אומרים כן אז הילד מתקבל.



"על סדר יומנו החינוכי אנו נמצאים היום בשאלות אדירות, היחס לארץ ישראל שזו שאלה קשה מאוד, ולמרות ההתנתקות הגיוס הדתי לצבא ממשיך בעוז, זה לא נעשה מאליו, ראשי הישיבות והר"מים עומדים בפרץ הזה יום יום שעה שעה, ובנוסף יש המשבר של דמויות שעומדות בראש המדינה שלא עוזרות לחנך אנשים ליושר ואידיאולוגיה", אומר הרב ומדגיש, "אנחנו רואים מה נעשה במדינת ישראל, הסכנות החינוכיות שעומדות בפנינו, הרחוב ההומה הקשה שמתמודד היום בצורה קשה עם כל מכמני החיים, מי עומד בפרץ?"



הוא מסביר כי הורים הם הציבור והם מאוד מודאגים ומפחדים, "אפילו שרוצים לקלוט 20% תלמידים חלשים ההורים מפחדים להתמודד עם אוכלוסיה חלשה, אומרים לך 'אם אתה קולט נוער שוליים ילדי לא יהיה עימכם', זה קשה אבל זה מפחיד מאוד. כל מי שעובד בחינוך רואה את הקושי הגדול שאנו עומדים בפניו", אומר הרב אייזמן.



"החינוך התורני עומד היום לפני שבר גדול אם הציבור שלנו לא ילמד להתאחד להרים את המסע הזה אני לא מאמין שהרשויות יעזרו", מבהיר הרב, "הנושא החינוכי הוא בנפשנו בשורשנו ולא נוכל לוותר על לימוד תורה ועל לרומם את האנשים".



הוא מוסיף כי צריך לתת לתלמידים גם בתחום המדעי, לדבריו, היום החינוך התורני נמצא ב'טופ' עם 90% הצלחה בבחינות בגרות, "אנחנו לא מפקירים את התחום הזה אבל חובתנו להתרומם ברמה הערכית ככל שנוכל", אמר הרב לסיום.