בית המשפט המחוזי בנצרת גזר עונשים קלים על המעורבים בתאונה שזכתה לשם 'אוטובוס הפנויים והפנויות'. מדובר בתאונה שאירעה בשנת 99 כשאוטובוס של חברת ההסעות 'זיק יולזרי' הסיע 54 חברי חוג פנויות ופנויות ממרכז הארץ. כ 25 מטרים סמוך לצומת גולני התהפך האוטובוס לתהום. בתאונה נהרגו 17 בני אדם ו 37 נפצעו. בעקבות התאונה הוגשו 4 כתבי אישום נגד בעלי החברה יהודה ושלמה יולזרי וכן נגד קצין הבטיחות של החברה עבד פנוס, ונהג האוטובוס אפרים תקומי.
בדצמבר 06 בהכרעת דין שהשתרעה על פני 500 עמודים זוכו הארבעה מעבירות של הריגה חבלה חמורה, חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות והסעה בכלי תחבורה מסוכן. עם זאת בעלי החברה וקצין הבטיחות של החברה הורשעו בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות אחרות על תקנות התעבורה שאינן קשורות לתאונה. הנהג תקומי הורשע בעבירות של סטייה מנתיב תחבורה, נהיגה לא זהירה, וכן עבירות אחרות על תקנות התעבורה.
היום גזר בית המשפט המחוזי בנצרת את עונשם. רשיונו של נהג האוטובוס אפי תקומי נפסל לתקופה של 12 חודשים וזאת על תנאי לתקופה של שנתיים. על חברת האוטובוסים חברת המוביל ז'ק יולזרי נגזר קנס כספי בסך 75,000 ₪. על אחד ממנהלי החברה יהודה בן ז'ק יולזרי המכונה בפי השופט 'הרוח החיה בחברה, המוציא ומביא בה', נגזר עונש מאסר של 10 חודשים מתוכם, 6 חודשים בעבודות שרות, כמו כן הושת עליו קנס של 25,000 ₪. על שלמה בן ז'ק יולזרי אשר נשא באחריות כקצין הבטיחות נגזרו 8 חודשי מאסר מתוכם, 4 חודשי עבודות שירות. עוד נגזר עליו תשלום קנס בסך 15,000 ₪ . מורשע נוסף, עבד בן אוסטה פאנוס שלדברי השופט שימש 'כלי משני' בעבירות המרמה והזיוף, נגזרו שלושה חודשי עבודות שירות.
השופט יצחק כהן ציין בהחלטה כי מדובר באנשים נורמטיביים וחסרי עבר פלילי למעט עבירות תעבורה. את העונשים הקלים שהושתו עליהם נימק השופט בחלוף הזמן הרב מאז תחילת המשפט וכיוצא מכך, עינוי הדין שנגרם להם. "בסופו של יום", כתב השופט, העונשים נקבעו לאחר שנשקל כל המכלול הנוגע לכל אחד מהם, "ומול עינינו התמונה הכוללת, הן לחומרא והן לקולא: הזמן הרב שחלף, כתב האישום המקורי, 'פרשת מע"צ' על הנגזר ממנה, זיכוי הנאשמים מהעבירות החמורות מול הרשעתם כמפורט לעיל, עינוי הדין, החרב שריחפה מעל לראשם תקופה כה ארוכה בהאשמות חמורות ביותר, מצבם הנפשי, המצב הבריאותי, המצב הכלכלי, המפורט בתסקירי שרות המבחן". מול זאת הוסיף השופט, "האינטרס הציבורי, בעיקר החומרה היתרה הנובעת מחברה המסיעה בני אדם והנותנת יד למעשי מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות בנוגע לנושאים הנוגעים בסופו של יום לבטיחות כלי הרכב".