ועדת הכלכלה בראשות ח"כ משה כחלון החליטה היום כי יתרות הגבייה שנגבו ע"י חברת דרך ארץ בסך 16 מיליון ₪ יוקפאו עד אשר ידווח לועדת הכלכלה במספר נושאים.
החברה צריכה לערוך בחינה דקדקנית של חישוב עלויות האכיפה עד מנת חישוב היתרות, בחינת מכניזם חוקי להפניית יתרות הגבייה למטרות אחרות (על בסיס החלטה של משרד התחבורה ובאישור ועדת הכלכלה ). כל זאת לא רק למסגרת איזון עלויות אכיפה או הוזלת קנסות.
לפני כשבועיים בתשובה לדרישתו ח"כ כחלון להפחתה משמעותית של אגרת הנסיעה בקטע 18 של כביש חוצה ישראל התחייב אהוד סביון מנכ"ל דרך ארץ כי בקטע 18 לא יתקיים עדכון תלת שנתי במחיר האגרה. עדכון המחיר היחיד בקטע 18 יהיה הצמדה +1.5% ריבית שנתית כמקובל כיום. התעריף לנסיעה בקטע 18 יוזל ב 50% ויעמוד על 3.52 ₪ בלבד.
כחלון בירך על ההחלטה ואמר "נחיצותו וחשיבותו של סלילת קטע 18 לטובת תושבי הצפון ולקירוב הפריפריה למרכז הינה חד משמעית .המחיר שנקבע לנסיעה שווה לכל נפש ויסייע לתושבי הצפון".