עמותת אומ"ץ פנתה אתמול למבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, בתלונה נגד מנהל המוסד לביטוח לאומי, מר יגאל בר שלום, על כך שהוא דוחק את רגליו של סגנו, מר אילן מורנו על רקע מאבקו של מורנו למען מנהל תקין.



"על פי מידע מוסמך שהגיע בימים האחרונים לעמותת אומ"ץ, פועל מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מר יגאל בר שלום, להדיח את סגנו מר אילן מורנו (אביו של סגן אלוף עמנואל מורנו ממפקדי סיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה), הממונה על הלוגיסטיקה והחקירות במוסד, בגין סירובו לשתף עמו פעולה בביצוע פעולות שונות הנוגדות לכאורה את המינהל התקין וטוהר המידות", כתב יו"ר הנהלת העמותה, אריה אבנרי, למבקר.



הוא הוסיף כי מדובר הוא, בין השאר, במעורבותו הפעילה של בר שלום מאחורי הקלעים במכרזים לקבלת עובדים למוסד לביטוח לאומי ולשכירת מבנה עבור הרשות, תוך ניסיון להטות תוצאות של מכרזים.



באומ"ץ טוענים כי מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי נהג לומר לסגנו כי קיבל "בקשות" משרי ממשלה בנושאי הטיית מכרזים לטובת מקורביהם. "באחת ההזדמנויות מורנו בדק לדבריו עם השר הנוגע בדבר כביכול והתברר כי השר לא ידע במה המדובר.

מאחר שמר מורנו סרב לשתף פעולה עם מר בר שלום, החליט בר שלום לדחוק את צעדיו ולפגוע בו במטרה להביא לפרישתו מתפקידו", כותב אבנרי ללינדנשטראוס.



"אנו רואים את צעדו של מר בר שלום בחומרה יתרה מאספקט נוסף: מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי אינו מהסס לפגוע באב שכול שעוד לא מלאה אפילו שנה למות בנו שהיה אחד הלוחמים הנועזים של צה"ל ופעל רבות במבצעים סודיים למען בטחון המדינה", הדגישו בעמותת אומ"ץ.