ועדת החינוך דנה היום במוסדות להכשרת מורים. הדיון התקיים בעקבות קיצוץ משמעותי במספר שעות ההכשרה והעבודה המעשית, וקיצוץ נוסף משנת 2007-2003 בסך של כ-113 מיליון ₪, וכן קיימים 58 מוסדות להכשרת מורים, ויש כוונה ליעל אותם ע"י איחודם.
יהודה בדיחי, סגן מנהל האגף לעובדי הוראה במשרד החינוך, התייחס לטענות שהועלו בוועדה ואמר כי "לשנת תשס"ח יוחזרו 30 מיליון ש"ח – שאמורים היו להיות מקוצצים. התקציב אינו מיועד להרחבת מכסות מורים, אלא: להרחבת התואר השני; הרחבת מקצועות נדרשים כמו אנגלית ומתמטיקה; מעורבות חברתית; וסכום חד פעמי לתשתיות פדגוגיות".
ד"ר אבי לוי, ראש מכללת חמדת הדרום שליד נתיבות, אמר בדיון כי "מצד אחד, לא נתונים לנו לגדול. מצד שני, אומרים לנו "לא גדלתם, אז אין לכן זכות קיום". אין למדינה תכנון של כח אדם בהוראה והקיצוץ היום, עלול להתברר כטעות".
ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) דרש להשוות את התואר של בוגר חינוך מ- B.E.d ל-B.A.. "צעד זה יביא לשיפור מעמד המורה: מורה ידע שהתואר שלו מקביל לתארים אקדמיים אחרים, כמו עו"ד".
ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) הוסיף כי "השאלה היא - מהי ההכשרה הנכונה למורה בישראל. אני לא מרגיש שיש כאן דיון ערכי-פדגוגי, אלא דיון ארגוני-כספי. לפני שעושים רפורמות צריך לייצב את המערכת, שהרי אנו רוצים שמיטב בנינו ילכו לשם".
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) סיכם כי: "יש צורך בהסדרת מעמד המוסדות להכשרת מורים, על כל סוגיהם אך בינתיים, צריך להכשיר מורים! אני חושש שמשרדי הממשלה מנצלים את אי הבהירות במצב, לצורך ייבוש המכללות. הם טוענים: עד שהעניינים לא יסתדרו, לא תקבלו: תקציב, בינוי, פיתוח - ואפילו שעות ההכשרה שקיימות כיום, קוצצו".
"המצב כיום, של חנק המכללות והרס איטי שלהן, הוא תוצאה של חוסר מעש ואי ביצוע של החלטות במשרד החינוך. המערכת צריכה להחליט לאן פניה מועדות... ולפעול ע"פ ההחלטה. כרגע יש אי בהירות, ובמצב הזה, כשהעתיד אינו ברור, אנשים טובים לא ילכו להיות מורים".
יהודה בדיחי, סגן מנהל האגף לעובדי הוראה במשרד החינוך, התייחס לטענות שהועלו בוועדה ואמר כי "לשנת תשס"ח יוחזרו 30 מיליון ש"ח – שאמורים היו להיות מקוצצים. התקציב אינו מיועד להרחבת מכסות מורים, אלא: להרחבת התואר השני; הרחבת מקצועות נדרשים כמו אנגלית ומתמטיקה; מעורבות חברתית; וסכום חד פעמי לתשתיות פדגוגיות".
ד"ר אבי לוי, ראש מכללת חמדת הדרום שליד נתיבות, אמר בדיון כי "מצד אחד, לא נתונים לנו לגדול. מצד שני, אומרים לנו "לא גדלתם, אז אין לכן זכות קיום". אין למדינה תכנון של כח אדם בהוראה והקיצוץ היום, עלול להתברר כטעות".
ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) דרש להשוות את התואר של בוגר חינוך מ- B.E.d ל-B.A.. "צעד זה יביא לשיפור מעמד המורה: מורה ידע שהתואר שלו מקביל לתארים אקדמיים אחרים, כמו עו"ד".
ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) הוסיף כי "השאלה היא - מהי ההכשרה הנכונה למורה בישראל. אני לא מרגיש שיש כאן דיון ערכי-פדגוגי, אלא דיון ארגוני-כספי. לפני שעושים רפורמות צריך לייצב את המערכת, שהרי אנו רוצים שמיטב בנינו ילכו לשם".
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) סיכם כי: "יש צורך בהסדרת מעמד המוסדות להכשרת מורים, על כל סוגיהם אך בינתיים, צריך להכשיר מורים! אני חושש שמשרדי הממשלה מנצלים את אי הבהירות במצב, לצורך ייבוש המכללות. הם טוענים: עד שהעניינים לא יסתדרו, לא תקבלו: תקציב, בינוי, פיתוח - ואפילו שעות ההכשרה שקיימות כיום, קוצצו".
"המצב כיום, של חנק המכללות והרס איטי שלהן, הוא תוצאה של חוסר מעש ואי ביצוע של החלטות במשרד החינוך. המערכת צריכה להחליט לאן פניה מועדות... ולפעול ע"פ ההחלטה. כרגע יש אי בהירות, ובמצב הזה, כשהעתיד אינו ברור, אנשים טובים לא ילכו להיות מורים".