ועדת השיחרורים סיימה את הדיון בבקשתו של האסיר נחום מנבר להפחית שליש מעונשו. הוועדה לא קיבלה החלטה בעניינו של מנבר בשלב זה וקבעה דיון נוסף בנושא ביום חמישי הבא.

פרקליט המדינה החליט היום להתנגד לשחרורו המוקדם של נחום מנבר, שהורשע בשורת עבירות ביטחוניות ובהן סיוע לאויב ובסחר בנשק עם איראן.

החלטתו של פרקליט המדינה נעשתה בתום דיון עם גורמי ביטחון יחד עם החלטה לבקש דחייה של הדיון בוועדת השחרורים בעניינו של מנבר עד להגשת חוות דעת מפורטת של המוסד בעניינו. הפרקליטות ביקשה דחייה של שבועיים בדיון על השחרור המוקדם, כדי שהוועדה תקבל את מלוא התמונה בנושא.

עורכי הדין גנית גדות כרמי וגיא אברס מפרקליטות מחוז תל אביב כתבו לוועדת השחרורים כי הצורך בחוות הדעת של המוסד "התחדד רק לאחרונה, בעוד שהגורמים הרלוונטים אינם בנמצא". אותם גורמים רלוונטיים הם אנשי מוסד מסוימים שאינם נמצאים כעת בארץ ואמורים לעסוק בהכנת חוות הדעת המקצועית.

מנבר הורשע בשנת 1998 בשורת עבירות ביטחוניות ובהן סיוע לאויב במלחמתו בישראל, ניסיון לסיוע לאויב ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. בית המשפט קבע כי מנבר קיים במהלך שנות השמונים יחסי מסחר עם איראן וסיפק לה ידע, ציוד וחומרים ביטחוניים, בהם גם חומרים כימיים. הוא נדון ל-16 שנות מאסר, במשפט שהתנהל ברובו בדלתיים סגורות וערעורו לבית המשפט העליון נדחה.