סלאם פיאד, ראש ממשלת החירום הפלשתינית שמונתה ע"י אבו מאזן, משיב בראיון לעיתון "אל-שרק אל-אווסט" (2.7.07) מלחמה שערה נגד ארגוני הטרור הפלשתיניים שתקפו על דבריו ל- CNN, מהם השתמע שהוא מתנגד ל"התנגדות הפלשתינית". החמאס וועדות ההתנגדות העממית כינו את פיאד "בוגד" והתירו את דמו בעקבות הראיון. פיאד מסביר, כי לא אמר את אשר יוחס לו וציין, כי אין מחלוקת בזירה הפלשתינית באשר לזכותו של העם הפלשתיני להתנגד לכיבוש. "האם יש מישהו היכול להטיל ספק בזכות ההתנגדות שמעניקים החוקים הבינלאומיים? ואולם, עלינו להתרחק מסיסמאות. היסוד החשוב ביותר בהתנגדות לכל כיבוש הוא חיזוק העמידה האיתנה של התושב על האדמה", אמר פיאד.



בהתייחסו לסוגיה זו חשף רה"מ הפלשתיני, כי עשרות אלפי פלשתינים היגרו משטחי הרשות הפלשתינית עקב התערערות המצב הביטחוני. לדבריו, "אתה רוצה להתנגד לכיבוש? בסדר, על זכות זו אין עוררין. אבל, כיצד ניתן במסגרת זו לחזק את העמידה האיתנה? כיצד אוכל להתמודד עם בעיה של 40 עד 50 אלף פלשתינים שהיגרו ורבים עוד יותר אינם מהגרים בגלל שאינם יכולים. אנו מפסידים בעניין זה משום שהכיבוש לא הצליח במשך עשורים לעקור את הפלשתיני מאדמתו בעוד הכאוס הביטחוני ושפיכת הדם הפלשתיני הצליחו בכך".



פיאד קרא לחמאס לקבל על עצמה את החלטות יו"ר הרשות הפלשתינית ולפעול על פיהן. ממשלת החמאס ברצועת עזה, אמר פיאד, לא תזכה ללגיטימיות מצד הרשות הפלשתינית שתמשיך לשלם משכורות לפקידי הממשלה ברצועת עזה בתנאי שהם יפעלו על פי הנחיות ממשלתו. את המשימה העיקרית של ממשלתו הוא רואה בהסרת המצור מעל הרשות הפלשתינית ובמתן ביטחון לתושבים. "אנדרלמוסית הנשק ומדינה פלשתינית הם שני קווים מקבילים שאינם נפגשים", אמר.