משרד החינוך נערך זו השנה הרביעית להפעלת קייטנות לתלמידי שדרות ויישובי עוטף עזה.

במסגרת הפרוייקט גני ילדים ימשיכו לפעול במשך שלושה שבועות במהלך חודש יולי. בכל גן תהיה גננת סייעת ומורה חיילת, שתתודרך על ידי צוות של מינהל חברה ונוער במחוז. (מיועד לכ -900 תלמידים).

בכיתות א' עד ו' תופעלנה קייטנות קיץ ב-2 מחזורים: שלושה שבועות בחודש יולי ושלושה שבועות בחודש אוגוסט במתכונת של "קייטנות על גלגלים", קרי, יציאות חד יומיות לאתרים שונים, כולל ארוחת צהריים. (מיועד לכ - 1700 תלמידים)

1. תוכנית תפנית –כ-360 תלמידי כיתות א'-ו' ישולבו בתגבור לימודי

2. מכינות שילוב – תוכנית מיוחדת לשילוב לתלמידם שסיימו כיתה ו' לקראת עלייתם לכיתה ז', כדי להקל את המעבר. הפעילות תתקיים במשך שלושה ימים בסוף חודש אוגוסט, בהנחיית מינהל חברה ונוער.



כיתות ז'-יב'– מחנות נופש והפגה בני חמישה ימים כל מחזור בתנאי פנימייה במקומות שונים בארץ. מיועד לכ - 850 תלמידים)



התוכנית מוצעת בישובים הסמוכים לגבול עם עזה במועצות האזוריות (שער הנגב, אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב).

ממשרד החינוך נמסר כי מטרות התוכנית הינן לאפשר למספר רב של ילדים מהגן ומכיתות א'-יא', לבלות חלק מחופשת הקיץ במסגרת חינוכית בסביבה בטוחה כדי שלא ישוטטו ברחובות או במקומות ציבוריים, בהם יהיו חשופים להתקפות טילי קסאם. המדובר במסגרות שבהן תתקיים פעילות חינוכית שתסייע בהפגת מתחים וחרדות של הילדים ותציע פעילות המעשירה את ידיעותיהם ואת עולמם התרבותי, הלימודי והחברתי באמצעות פעילות נופש והפגה.

שרת החינוך, יולי תמיר אמרה כי המשרד פועל כל העת במסגרת הכלים העומדים לרשותו כדי לתמוך ולהקל על ילדי שדרות ועוטף עזה במציאות הביטחונית הקשה השוררת באזור, הן בהיבט הטיפולי ייעוצי והן בהיבט החינוכי הפגתי. "קייטנות הקיץ מהוות חלק בלתי נפרד מהתמיכה, שכן הן תאפשרנה לתלמידים לעסוק בפעילות חינוכית וחברתית מפיגה ומהנה, שתסיט במעט את תשומת הלב מהמציאות הביטחונית וגם תגשר על ימי הלימוד שהחסירו התלמידים", אמרה.

מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב מציין, כי בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בעוטף עזה ועל רקע המציאות הביטחונית המתמשכת באזור, עלה צורך בגיבוש תוכנית חינוכית מבוקרת במתכונת רחבה יותר במהלך חודשי הקיץ (יולי ואוגוסט). לדבריו, בנוסף תופעל השנה התוכנית על פני כל הרצף החינוכי – גני ילדים וכיתות א'–יא'. התוכנית נבנתה והתבססה על צרכים שעלו מן השטח בהיבטים פדגוגיים והעשרתים, כך שבעיר שדרות, בשל האופי הייחודי של העיר, אשר לא מאפשר קיום פעילות באזורים פתוחים בעיר, תתבסס התוכנית על פעילות מחוץ לעיר.