1000 תלמידים שלומדים בקמפוס בתי הספר של גוש צוחר עומדים להשאר בשנת הלימודים הקרובה ללא כל מיגון מפני הקסאמים, כך מזהיר ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי.



לדבריו, התוכנית למיגון בתי הספר אושרה על ידי שר הביטחון הקודם, עמיר פרץ, בעת שסייר במקום. בעקבות הוראתו של השר פרץ אנשי פיקוד העורף הגיעו לבתי הספר, ערכו סקר של צרכי המיגון והכינו אומדן עלויות, אך מעבר לכך לא הוקצה כל תקציב לביצוע העבודה ולכן לא נעשו שום עבודות בשטח.



הוא מסביר כי הצורך הדחוף הוא בביצוע מיגון בסיסי שכולל הצמדת כיתות ממוגנות לכיתות הקיימות כפי שנעשה בבתי הספר האחרים בעוטף עזה ושדרות. בשיחה שהוא קיים עם מפקד פיקוד העורף, האלוף ג'רי גרשון, התברר שאין כל לוח זמנים לתחילת העבודות בשל העדר תקציב שנדרש לביצוע המיגון החלקי.



ראש המועצה האזורית אשכול אומר שהוא מצפה להתערבות מיידית של ראש הממשלה, אהוד אולמרט ושל שר הביטחון, אהוד ברק, לתחילה מיידית של העבודות:



"אינני רוצה לחשוב על מצב שבו אלף תלמידים ישבו ימים שלמים במתקן שאינו ממוגן. בקרבת בית הספר כבר היו מספר נפילות ואיש במדינת ישראל אינו יכול לקחת על עצמו אחריות כזו. בחודשים הקודמים יישמנו פתרונות דחק של העברת התלמידים ללימודים בבסיס צבאי, אבל ברור שאי אפשר לנהל לימודים סדירים בדרך הזו. אנו נמצאים כעת בדקה התשעים להתחלת העבודות כדי שהמיגון יושלם עד 1 בספטמבר. כל יום שעובר מסכן את התלמידים ואת האפשרות לפתיחה מסודרת של שנת הלימודים."