כרבע מ- 600,000 הגשרים העיקריים בארצות הברית נושאים עליהם תנועה בסדר גודל הרבה יותר גדול מן התכנון המקורי של הגשרים, כך עולה מנתונים של הממשל שפורסמו בדיווחים עיתונאיים בארצות הברית. מומחים טענו ביום חמישי שהבעיה נובעת מהיעדר מנהיגות ותקציבים. מנתונים של המינהל, שאחראי על בניית הגשרים בתחומי ארצות הברית, עולה כי 24.5% הארוכים מ- 8 מטרים הוגדרו כ"בעלי בעיה מובנית" וכ"בעלי בעיה פונקציונאלית". "הגשרים בארץ שלנו הם לא במצב טוב כל כך", אמרה רות סטרידגר, עורכת ומנהלת את הפרסומים לדרכים טובות יותר, שעיבדו את הנתונים עבור הכתבה ב-CNN. ישנן מדינות במצב גרוע בהרבה מאחרות. לאריזונה ולרוד איילנד יש מספר גשרים דומה המוגדרים בעייתיים- משני הסוגים (384 ו- 405 בהתאמה). אבל, באריזונה הנתון הזה מדבר על 5% מסך כל הגשרים, בעוד שברוד איילנד מדובר על יותר ממחצית הגשרים. הכביש הבין-מדינתי 35W שקרס ביום רביעי לתוך נהר המיסיסיפי, הוגדר כבר לפני שנתיים על ידי הממשל כ"בעל בעיה מובנית". בדיקות שבוצעו לאחרונה הצביעו על "דאגה בקשר ללחץ בעקבות עייפות החומר", אבל לא העלו בקשה מיוחדת לשיפוץ הגשר בצורה מיידית, אמר טים פולנטי ממשלת מינסוטה. על פי סטרידגר, המונח "בעל בעיה מובנית" אומר שהגשר, למעשה, אינו מסוגל לסחוב עליו את התנועה שאותה הוא תוכנן לסחוב. בדרך כלל, על ידי הוראה רק לתנועה של כלי רכב קלים לנסוע על הגשר יכולה לפתור את הבעיה. "בעל בעיה פונקציונאלית", מגדירה סטרידגר, הוא כבר משהוא אחרת לגמרי. גשרים כאילו כוללים בעיה תכנונית גדולה המפחיתה את יכולתם לסחוב אפילו מההגדרה של היצרן. "גשרים עם הגדרה כזו צריכים ככל הנראה שיחליפו אותם", אומרת סטרידגר. בשנת 2003 האגודה האמריקאית להנדסה אזרחית נתנה ציון לגשרים בארצות הברית. סך הכל הגשרים קיבלו ציון C- סביר, אך כ-28% מן הגשרים הוגדרו- "בלתי כשירים". על פי הממשל האמריקאי, על מנת לשפר את רמת הגשרים ברחבי המדינות השונות יהיה מורך להשקיע כ- 188 מיליארד דולר, ויש אף טוענים שכפול. קייסי דינגס ממנהיגי האגודה האמריקאית להנדסה אזרחית אומר: "יש צורך להשקיע כסף וטכנולוגיה, ובעיקר- מנהיגות פוליטית מכל הדרגות בממשל האמריקאי. צריך להתקיים דיון כנה ואמיתי על המשאבים הפיננסיים הנחוצים לתיקון המערכות הללו, ואני חושב שהן צריכות להיות עם קדימות. כולנו משתמשים במערכות הללו - דמוקרטים ורפובליקנים". אבל, על פי סטרידגר, גם הפעם ישימו טלאי על טלאי ולא יתקנו את היסודות, היא משווה את התיקונים לפלסטר על עצם שבורה. "אנחנו רואים את המצב כצלצול מעורר. והגיע הזמן להפסיק את כפתור הנידנוד ולהתעורר ממש", אמר פרופסור להנדסה ממינסוטה, השותף לאגודה האמריקאית להנדסה אזרחית.