בכנס שהתקיים במכון ון-ליר בירושלים, בנושא תפקידו של בית המשפט העליון, תקפו מספר שופטים בדימוס באופן חריף את שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן.

"קשה להאמין שרק שישה חודשים חלפו מאז מונה פרידמן לשר. קשה להאמין שאדם יכול לגרום כל כך הרבה נזקים בשישה חודשים. פרידמן אומר שתוקפים אותו אישית, אבל מי שבא לשנות, ופרידמן בא לשנות, עליו הנטל להסביר למה הוא משנה", אמר חשין בדיון.

השופטת בדימוס דליה דורנר, שהשתתפה גם היא בדיון, החרתה החזיקה אחרי חשין ותקפה גם היא את הרפורמות שמוביל השר פרידמן. "מתרחשת כיום השתלטות של הרשות המבצעת על בית המשפט העליון, הפיכה חוקתית שבגדרה הממשלה משתלטת על הרשות השופטת. מציגים זאת כסכסוך אישי כדי לטשטש את ההשתלטות", אמרה דורנר.

בדיון טען השופט בדימוס יצחק זמיר, כי בעייתה של הרשות השופטת נעוצה בכך שמעמדה כלל אינו מוסדר בחוק. "בספר החוקים אין שום התייחסות לרשות השופטת, וזה מצביע על יחס של זלזול מצד הרשויות החזקות", אמר זמיר.

"יחס של זלזול זה מתבטא בכל דבר ועניין לכל אורך השנים בתקציבים ודברים נוספים. אם החוק היה קובע שיש רשות שופטת, הדבר היה מאפשר לבית המשפט להגן על מעמדו כנגד פלישה של כוחות לרשות השופטת. המחוקק לא עשה את עבודתו", הוסיף.

היחיד שעמד לימינו של השר פרידמן במהלך הדיון, היה יריבו הפוליטי, יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ ראובן ריבלין. "נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק, הצהיר על המהפכה החוקתית", הזכיר ריבלין לנוכחים. "אולם מהפיכה מגיעה מלמטה, ובמקרה הזה הצמרת היא שהחליטה ולכן מדובר בהפיכה ולא במהפכה. הפיכה שבה הצמרת שמה עצמה במקום המחוקק והחליטה שהיא יכולה להחליפו ולהגדילו".