עולם וירטואלי חדש עומד להיפתח לקהל הרחב. שמו "פגוש אותי", והוא נקי מכל תכנים מיניים ומתאים גם לילדים. העולם הוירטואלי החדש בנוי על טוקיו, יפן, והוא מהווה את התשובה היפנית לעולם הוירטואלי הקיים "חיים שניים", כך דווח ב-CNN.
קונימסה המקואה, שאחראי על שיווק העולם הוירטואלי החדש בחברת טרנסקוסמוס בע"מ, בונה על ההבדלים התרבותיים בין האמריקאים ליפנים, ובכך הוא חוזה את הצלחת העולם הוירטואלי החדש כמתחרה לעולם הוירטואלי הקיים "חיים שניים".
היפנים הם מאוד קונפורמיסטים ומחונכים היטב, הוא אומר, הם יעדיפו סביבה וירטואלית צפויה יותר ובטוחה יותר מאשר הסביבה החופשית שבה הכל מותר ב"חיים שניים", שנוצרה על ידי מעבדות לינדן, סאן פרנציסקו.
הדמויות ב"פגוש אותי", יותר עגולות ורכות מאשר הדמויות הזויתיות והמציאותיות יותר שב"חיים שניים".
השמש עולה ושוקעת ב"פגוש אותי" על פי שעון טוקיו. השחקנים יכולים להשתמש באוטובוסים, אופניים, רכבות או כל כלי תחבורה אחר על מנת להגיע ממקום למקום בעיר שבניניה בנויים כמו בעיר טוקיו. אין אפשרות לקפוץ ממקום למקום כמו ב"חיים שניים".
סיפורי הצלחה אמריקאיים באינטרנט מועברים ליפן לאחר שהראו תוצאות. ישנם אתרים המצליחים יפה גם ביפן (כמו YOU-TUBE) אחרים נופלים.
גם חברת סוני בע"מ מתכננת עולם וירטואלי שיימכר לרוכשי הסוני פליי-סטיישן, בינתיים הכריז מנכ"ל החברה על עיכוב בהוצאת התוכנה למכירה ללא שום הסברים נוספים. השמועות מספרות על כך שהמחזור הקודם של מכירת סוני פליי-סטיישן 3 לא הניבו תוצאות יפות ולכן עדיין עובדים על המוצר הבא.
המקואה אומר שהוא מתכנן שהעולם הוירטואלי "פגוש אותי" יהיה להיט יפני בלבד, אבל הוא מקדם בברכה גם תיירים שאינם יפנים לעולם הוירטואלי. "זה יהיה מקום שבו אנשים יכולים להינות עם תחושת ביטחון- כמו דיסנילנד, ב"חיים שניים" יש חופש מלא לפעולה ולכן צריכים תחושת אחריות, זה מאוד אמריקאי", הוא אמר, "כמעט הכל בסדר, כולל רוע".
בהדגמה שנעשתה, דמות נשית מתוך "פגוש אותי" מסתובבת בתוך מרכז קניות בטוקיו לבושה חליפה. כל החנויות והשלטים מסומנים גם בעולם הוירטואלי. הפקקים הרגילים בדרך עדיין לא מלאים במכוניות משום שהעולם הוירטואלי יהיה פתוח לקהל הרחב רק מחודש דצמבר. ברגע שייפתח הוא יציע קניות וירטואליות, בידור, משחקים, אורות חג המולד ועוד. המשתתפים יוכלו לרכוש חלקות אדמה וירטואליות, לבנות בתים ולרהט ברהיטים. המשתתפים גם יוכלו לבחור איזו דמות לשחק (בן או בת) ולבחור פריטי לבוש וסגנון שיער לדמות שלהם.
המקואה מקווה למיליון דמויות שיישחקו כבר בשנה הראשונה לשיווק המשחק, והוא כבר בדיונים עם מספר חברות שיקימו חברות ב"פגוש אותי". עד כאן הדימיון בין "פגוש אותי" ל"חיים שניים".
התפעול והתכנון של "פגוש אותי" יהיה כולו בפיקוח קפדני של חברת טרנסקוסמוס, דבר שיבטיח שהחוק והסדר יישמר. שלא כמו ב"חיים שניים" לא יהיו אלימות, הימורים וחוסר פיקוח.
"היפנים לא ייכנסו ל"חיים שניים", משום ששם ניתן להיהרג ברגע שבו מתחברים מכדור טועה", אמר המקואה.
ב"חיים שניים", המשתתפים לא יכולים למות אבל מותר להם להשתמש בנשק, לעומתם, היפניים מאוד רגישים לשימוש בנשק חם ולכן לא יהיו ב"פגוש אותי" נשקים. כיום 28% מן החברות ב"חיים שניים" הן חברות יפניות, ומתכנני "פגוש אותי" מקווים להצלחה גם בתחום הזה. אנשים המתעסקים בתחום חוששים ש"פגוש אותי" תנחל הצלחה רק לאחר שיהיה ניתן לשחק אותו בסלולרי, מכיוון שזהו אמצעי הרבה יותר נפוץ ביפן מאשר מחשבים ביתיים.
ממעבדות לינדן נמסר כי שיפור שהוכנס לאחרונה ל"חיים שניים"- הוספת השפה היפנית, גרם לכניסה של משתתפים רבים חדשים הדוברים יפנית.
מומחים סבורים שיעברו מספר לא מועט של שנים עד ש"חיים שניים" תצבור תאוצה בקרב היפנים, ולכן לא תהיה בעיה ל"פגוש אותי" לפתח שוק-נישה משלה.
קונימסה המקואה, שאחראי על שיווק העולם הוירטואלי החדש בחברת טרנסקוסמוס בע"מ, בונה על ההבדלים התרבותיים בין האמריקאים ליפנים, ובכך הוא חוזה את הצלחת העולם הוירטואלי החדש כמתחרה לעולם הוירטואלי הקיים "חיים שניים".
היפנים הם מאוד קונפורמיסטים ומחונכים היטב, הוא אומר, הם יעדיפו סביבה וירטואלית צפויה יותר ובטוחה יותר מאשר הסביבה החופשית שבה הכל מותר ב"חיים שניים", שנוצרה על ידי מעבדות לינדן, סאן פרנציסקו.
הדמויות ב"פגוש אותי", יותר עגולות ורכות מאשר הדמויות הזויתיות והמציאותיות יותר שב"חיים שניים".
השמש עולה ושוקעת ב"פגוש אותי" על פי שעון טוקיו. השחקנים יכולים להשתמש באוטובוסים, אופניים, רכבות או כל כלי תחבורה אחר על מנת להגיע ממקום למקום בעיר שבניניה בנויים כמו בעיר טוקיו. אין אפשרות לקפוץ ממקום למקום כמו ב"חיים שניים".
סיפורי הצלחה אמריקאיים באינטרנט מועברים ליפן לאחר שהראו תוצאות. ישנם אתרים המצליחים יפה גם ביפן (כמו YOU-TUBE) אחרים נופלים.
גם חברת סוני בע"מ מתכננת עולם וירטואלי שיימכר לרוכשי הסוני פליי-סטיישן, בינתיים הכריז מנכ"ל החברה על עיכוב בהוצאת התוכנה למכירה ללא שום הסברים נוספים. השמועות מספרות על כך שהמחזור הקודם של מכירת סוני פליי-סטיישן 3 לא הניבו תוצאות יפות ולכן עדיין עובדים על המוצר הבא.
המקואה אומר שהוא מתכנן שהעולם הוירטואלי "פגוש אותי" יהיה להיט יפני בלבד, אבל הוא מקדם בברכה גם תיירים שאינם יפנים לעולם הוירטואלי. "זה יהיה מקום שבו אנשים יכולים להינות עם תחושת ביטחון- כמו דיסנילנד, ב"חיים שניים" יש חופש מלא לפעולה ולכן צריכים תחושת אחריות, זה מאוד אמריקאי", הוא אמר, "כמעט הכל בסדר, כולל רוע".
בהדגמה שנעשתה, דמות נשית מתוך "פגוש אותי" מסתובבת בתוך מרכז קניות בטוקיו לבושה חליפה. כל החנויות והשלטים מסומנים גם בעולם הוירטואלי. הפקקים הרגילים בדרך עדיין לא מלאים במכוניות משום שהעולם הוירטואלי יהיה פתוח לקהל הרחב רק מחודש דצמבר. ברגע שייפתח הוא יציע קניות וירטואליות, בידור, משחקים, אורות חג המולד ועוד. המשתתפים יוכלו לרכוש חלקות אדמה וירטואליות, לבנות בתים ולרהט ברהיטים. המשתתפים גם יוכלו לבחור איזו דמות לשחק (בן או בת) ולבחור פריטי לבוש וסגנון שיער לדמות שלהם.
המקואה מקווה למיליון דמויות שיישחקו כבר בשנה הראשונה לשיווק המשחק, והוא כבר בדיונים עם מספר חברות שיקימו חברות ב"פגוש אותי". עד כאן הדימיון בין "פגוש אותי" ל"חיים שניים".
התפעול והתכנון של "פגוש אותי" יהיה כולו בפיקוח קפדני של חברת טרנסקוסמוס, דבר שיבטיח שהחוק והסדר יישמר. שלא כמו ב"חיים שניים" לא יהיו אלימות, הימורים וחוסר פיקוח.
"היפנים לא ייכנסו ל"חיים שניים", משום ששם ניתן להיהרג ברגע שבו מתחברים מכדור טועה", אמר המקואה.
ב"חיים שניים", המשתתפים לא יכולים למות אבל מותר להם להשתמש בנשק, לעומתם, היפניים מאוד רגישים לשימוש בנשק חם ולכן לא יהיו ב"פגוש אותי" נשקים. כיום 28% מן החברות ב"חיים שניים" הן חברות יפניות, ומתכנני "פגוש אותי" מקווים להצלחה גם בתחום הזה. אנשים המתעסקים בתחום חוששים ש"פגוש אותי" תנחל הצלחה רק לאחר שיהיה ניתן לשחק אותו בסלולרי, מכיוון שזהו אמצעי הרבה יותר נפוץ ביפן מאשר מחשבים ביתיים.
ממעבדות לינדן נמסר כי שיפור שהוכנס לאחרונה ל"חיים שניים"- הוספת השפה היפנית, גרם לכניסה של משתתפים רבים חדשים הדוברים יפנית.
מומחים סבורים שיעברו מספר לא מועט של שנים עד ש"חיים שניים" תצבור תאוצה בקרב היפנים, ולכן לא תהיה בעיה ל"פגוש אותי" לפתח שוק-נישה משלה.