בשעות שלפנות בוקר רחובות ירושלים התמלאו ברכבים והולכי רגל. כולם היו בדרך לתפילת ותיקין בכותל המערבי.

כחצי שעה לפני נץ החמה כל מתפלל יכול היה למצוא את המניין המתאים לו. היה שם את הכל – קרליבך, חסידי, עדות המזרח, חזנות ועוד. בשעה 5:35, נץ החמה, כל המניינים התאחדו ובברכת גאל ישראל השתרר שקט בכל רחבת הכותל כאשר כל המתפללים כיוונו להתחיל את תפילת שמונה עשרה בנץ כמנהג ותיקין.

הרב איתמר אורבך, רב היישוב חשמונאים הביא את דבריו של הרב קוק על דברי הפסוק "ויראוך עם שמש, לפני ירח דור דורים". הרב קוק אומר שעם ישראל מקדים לקבל עול מלכות שמים לפני השמש כי עם ישראל שייך לדברים שמעל ומערב למציאות".

לאחר חזרת הש"ץ הלולבים הונפו באוויר והמחזה ברחבה רק נהיה ליותר צבעוני, חגיגי ומיוחד. שירה נשמעה מכל עבר, במיוחד מכיוון מניינים צעירים שם, למרות העייפות מתיקון ליל הושענא רבה, רקדו ושרו למשך כל התפילה.

בנוגע לערבות שחבטנו הבוקר ה' פעמים בסוף אמירת ה"הושענות" הביא הרב אורבך את דברי ה'שפת אמת' שמסביר שהושענא רבה הוא יום מאוד מיוחד ושמח בגלל שלוקחים דווקא את הערבה, בלי הריח ובלי הטעם, ומסיימים איתה לבד את תפילות החג. "ללמדך שגם אם ליהודי אין טעם ואין ריח הקדוש ברוך הוא אוהב אותו אהבת עולם, אהבה ללא תנאי וללא סייג. לכן השמחה של היום הזה כל כך גדולה!"

במשך כל היום ממשיכים להגיע עולים לרגל להתפלל בכותל המערבי. חגיגות שמחת התורה ליד שריד בית מקדשינו יהיו גם הם מגוונים, צבעוניים ומתאימים לכל יהודי באשר הוא.