משרד התקשורת הנחה את חברת בזק להפסיק לאלתר את אספקת שירות "חייגן" - שירות שיחות יזומות - שהיא מציעה ללקוחותיה העסקיים, לא יאוחר מיום 25 באוקטובר 2007. כך עולה מפנייה של צבי יולנדר, סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, אל שרון פליישר בן-יהודה, סמנכ"ל רגולציה בבזק.

שירות "חייגן" מאפשר ללקוחות לשלוח הודעות קוליות, באופן יזום למספר רב של לקוחות החברה, באמצעות מערכת אוטומטית ממוחשבת.

פניית יולנדר נעשתה בעקבות פנייה של עו"ד שושנה רבינוביץ, מהלשכה המשפטית של איגוד לשכות המסחר, אל עו"ד חיים גרון, סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי במשרד התקשורת: "לאחרונה החלה חברת בזק במתן שירות של הודעות קוליות לצורך פרסומת, וזאת בהצעת מחיר נמוכה בהרבה מזו המוצעת על ידי החברות לשיווק ישיר שבלשכת המסחר, מאחר והיא עצמה בעלת התשתית עליה משגרים את ההודעות כאמור. כתוצאה מכך, קיים חשש לפגיעה בתחרות תוך ניצול כוחה המונופוליסטי של חברת בזק".

פנייתה של רבינוביץ נעשתה בעקבות תלונות שהגיעו לאיגוד לשכות המסחר מחברי החטיבה לשיווק ישיר. חברי החטיבה עוסקים בכל תחומי השיווק הישיר: הן בדואר והן באמצעים אלקטרונים כגון פקסימיליה, טלפון ואינטרנט. כמו כן ישנן מספר חברות אשר מציעות שירות לפרסום הכולל חיוג הודעות קוליות מוקלטות.

מפנייתו של יולנדר, המסתמכת גם על מסמך של חברת בזק הכולל תיאור של השירות, אופן הפעלתו ועלויות השירות, עולה כי אספקת שירות זה מהווה, לכאורה, הפרה של רישיון החברה. "בזק מספקת את השירות 'ללא עלות', דבר המעלה לדבריו חשש 'לצמצום מרווחים' על-ידי תמחור תפוקות ללקוחות במחיר נמוך ממחיר התשומות הנדרשות למתחרים לצורך אספקת השירות".

בנוסף, מהמסמך שהפיצה חברת בזק ללקוחותיה העסקיים עולה כי הסכום אותו גובה חברת בזק עבור השירות, 10 אגורות בלבד, להודעה ללא תלות באורכה (עד 60 שניות) מנוגד להוראות הכלולות בתקנות התשלומים ותקנות התקשורת (בזק ושידורים) התשס"ז 2007, המחייבות אותה לגבות עבור שירות זה את התעריף המפוקח ולבצע את החיוב במקטעים של שנייה אחת או חלק ממנה.