צמרת מרחב דן התייצבה הבוקר בבית המשפט השלום בתל אביב כדי להגן על השוטר ערן נעים שהורשע בתקיפת המפגין "הכתום" עקיבא ויתקין והחדרת אצבעות לנחיריו. הקצינים אוסטרובסקי, סמרה, סימן טוב ואילן מור מעידים על אופיו הטוב, כך נמסר מארגון זכויות האדם ביש"ע.

התובע מהמחלקה לחקירות שוטרים גילה היום שלשוטר ערן נעים יש שתי הרשעות קודמות על אלימות מזעזעת ודרש מאסר בפועל. "בתי המשפט עד כה נטו לו חסד והוא ניצל זאת לרעה. זה שוטר מועד שלא הפנים את חובתו לציית לחוק", אמר התובע.

לפני כחצי שנה הרשיע ביהמ"ש בתל אביב שני שוטרים ממרחב דן, ערן נעים ואברהם אלירן. בתקיפת "מפגין כתום", במהלך הפגנת פעילי ימין נגד תוכנית העקירה.

השניים נהגו כלפי מפגין הימין עקיבא ויתקין באלימות רבה. נעים נעץ אצבעותיו בנחירי אפו כשהוא שכוב על הכביש. ויתקין טען עוד כי גם בהיותו אזוק בבית המעצר נמשכה ההתעללות בו.

בכתב האישום נכתב כי השוטרים "השכיבו את המתלונן לקרקע, כאשר השוטר מאיר נמיר רוכן על גופו של המתלונן במטרה לכובלו. במצב זה, ערן נעים החדיר את אצבעותיו אל תוך נחיריו של ויתקין, ובאופן זה משך את ראשו לאחור. לאחר מכן, נעצר ויתקין ונלקח על-ידי שוטרים למרחב". 

"בהיותו עצור, נלקח ויתקין אל אחד החדרים במרחב, שם אזקו שוטרים, שזהותם אינה ידועה למח"ש, את ידיו של ויתקין לאחור, תוך שהם מכים בו, והושיבוהו על שולחן שהיה בחדר כשגבו מופנה אל הקיר. בעוד ערן נעים יושב על השולחן, ניגש אברהם אלירן אל ויתקין וחבט בו בפניו ובבטנו, תוך שהוא אומר לו 'אנחנו עוד נכניע אתכם'. ויתקין אמר לאלירן, כי הוא 'יגיע למח"ש' ובתגובה לכך סטר אלירן על פניו של ויתקין, הלם באגרופים בבטנו ונגח בראשו. אלירן הקים את ויתקין והוביל אותו אל עבר דלת החדר, ותוך כדי כיפתו של ויתקין נפלה לקרקע. הוא ביקש מאלירן את כיפתו וזה בתגובה, סטר על פניו. כאשר ניסה ויתקין לפנות לשוטרים האחרים שהיו בחדר על-מנת לזהותם, הטיח אלירן את ראשו בקיר ודחף אותו אל מחוץ לחדר".

"כתוצאה ממעשיו של ערן נעים נגרם לויתקין דימום באף". ערן נעים הואשם בתקיפה הגורמת חבלה של ממש ואברהם אלירן הואשם בתקיפה.