בראיון ליומן הצהריים של ערוץ 7 ביום פטירתה של רחל אמנו, תיאר חנן פורת את משמעותו של יום זה בעיניו, "לפקוד קברים של צדיקים כמו קברה של רחל אמנו משמעותו לגלות את הסגולות המיוחדות להם ולהידבק במידותיהם... כמובן שנקודת המפתח היא שאנחנו לא מתפללים אליהם אלא לה' אלוקינו ולא למתים חלילה, אך אנו מתפללים דרך הפריזמה, דרך זווית הראיה של אותו צדיק".



"הנקודה המיוחדת של רחל אמנו – היא האמא היהודייה הגדולה, היא האמא שזועקת את זעקת העקרות והכאב שלה... וגם מסירות הנפש שלה למען הבנים היא מופת לכל הדורות, אך יותר מכך כשירמיהו מבקש מליץ יושר על כל ישראל, מכל אבות האומה מכל האמהות מגייס ירמיהו את רחל כי רק זעקתה של רחל שבאמת מוסרת את נפשה על בניה, ולא נשכח שמקום פטירת רחל הוא גם מקום הולדתו של בנימין... רק בזכותה של רחל אנו זוכים לבשורה האלוקית "מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה... ושבו בנים לגבולם".



"זה יום ההתקשרות אל המשכיות הדורות של עם ישראל אל הקול הנשי של הכאב, העקרות וייסורי הלידה ומעל הכול זה הקול שמעליו אנו שומעים ושבו בנים לגבולם".



על מצב קבר רחל כיום אמר פורת כי "אני מאוד מיצר על כך שלא נותנים להגיע באופן פתוח ושאין שליטה יהודית כמו שראוי בבית לחם, כל הקירות מצטרפים לגדר האומללה וכל הגישה של ההסתגרות שפגעה בנו מאוד", אמר פורת והוסיף ותיאר את הפגישה המפורסמת שסייעה להשארת הקבר בידיים יהודיות, "אני הייתי שותף במאמץ הגדול שקבר רחל יישאר בשליטה ישראלית, בימי אוסלו רצו שקבר רחל יהיה מחוץ לגדר וגורלו יהיה כגורל קבר יוסף, ואילו חלילה היה הדבר מתרחש מי יודע מה היה קורה היום לקבר רחל".



"מחר גם יום הזיכרון ליצחק רבין ואף על מערכת היחסים המאוד טעונה בינינו אני כואב... בליל הרצח הייתי בדרכי לקבר רחל שמעתי את הבשורה, עצרתי את הרכב ואמרתי עכשיו רחל אמנו מבכה גם על בנה רבין גם הוא מבנינו גם אם יש הרבה ביקרות כלפיו וכלפי מעשיו".



"אחרי הסכמי אוסלו כשקבר רחל היה אמור להיות מחוץ לגדר לא ידעתי את נפשי, הדבר ממש קרע את לבי, ביקשתי מרבין להיפגש עמו והוא נתן את הסכמתו לכך, הגעתי ללשכה שלו מצויד במפות... בפתח החשכה עמד ח"כ מנחם פרוש וביקש להצטרף לפגישה".



"לאחר שרבין הסכים הגענו ביחד, אני שטחתי את הטענות בצורה חזקה והדברים עשו רושם מסוים על רבין אך ראיתי שלא הכרעתי את הכף ובעיקר שכבר היה הסכם חתום בראשי תיבות עם ערפאת שקבר רחל אמור להיות אצל הפלסטינאים כחלק מבית לחם, ופתאום מנחם פרוש התפרץ, תפס את רבין ונענע אותו... וצעק עליו "ר' יצחק הרי זה מאמא רחל" והתחיל לבכות, זלגו מעיניו דמעות והרטיבו את כל החליפה של רבין".



"רבין אומר לו 'מנחם תרגע אתה תתעלף לי בידיים', פורש ענה לו - 'איך אני אירגע אתה רוצה לקבור את אמא רחל מחוץ לגדר' וכך נענע אותו, לא אשכח את הרגע הזה, ראיתי את יצחק רבין ופניו מסמיקות ומחווירות, והוא לא יודע איפה למצוא את עצמו. במקום הוא אמר לנו תנו לי רגע לבחון את הדברים התקשר בנוכחותנו לשמעון פרס, שהיה אז שר החוץ, ואמר לו בקשר לקבר רחל אני רוצה שנבחן את הדבר פעם נוספת, ראיתי שבעקבות הזעקה הזאת הייתה איזו שהיא תפנית מדינית, ואולי המתה כאן ביצחק רבין עם כל שיגיונותיו הנקודה היהודית, בזכותה של רחל אמנו".

)יומן ערוץ 7, 'לפי שעה', משודר מדי יום בין השעה 13:00 ל-14:00)