היום נערך בכנסת כנס הזדהות בקריאה לשחרור יהונתן פולארד אשר אורגן ע"י השדולה למען פולארד בכנסת, בראשה עומד ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל). בכנס השתתפו ח"כים, עזאם עזאם, זוכה פרס הנובל פרופ' אומן, חניכי תנועות נוער ומשתתפים רבים נוספים.

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) אמר במהלך האירוע, כי "22 שנה אחינו פולארד נמק בכלא בארה"ב האשמה טמונה בנו, אני מבקש סליחה בשם הכנסת".

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי: "הזמן עובר, הזמן חולף, השנים עוברות ויונתן עדיין לא איתנו, צריכים הרבה אמונה, כח, כדי להחזיק מעמד בכלא. יונתן אדם מיוחד, חזק מאד עם אמונה בעם ובמדינת ישראל. אני שולח ליונתן מסר - אנחנו כולם לא נפסיק להיאבק למען שחרורך". פינס העביר גם מסר לרה"מ ולחברי הממשלה: "הממשלה הנוכחית לא עושה מספיק ועושה פחות מכל ממשלה בעבר, אסור להסכים לזה. אני מקווה שיונתן ישוחרר מהכלא ויגיע למדינת ישראל בזמן הקרוב".

ח"כ משה שרוני (גיל) אמר בכנס, כי "כל ממשלות ישראל פישלו בנושא פולארד, עזבו אותו לנפשו, פולארד היה איש שתרם למדינת ישראל לפי בקשתה ונשאר בכלא. אנחנו נעשה הכל כדי שפולארד ישוחרר לאלתר ויגיע לארץ ישראל". לסיום אמר שרוני "פולארד, אני בטוח שבקרוב תהיה איתנו".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) שנכח גם הוא בטקס אמר, כי ירדו לו היום דמעות, "אני עומד כאן ומתכוון לעשות הכל, ובמיוחד את הפסוק כל ישראל ערבים זה לזה".

ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) הוסיף בטקס, "העם הפשוט לא שוכח אותו, בתור ח"כים נדרש מאיתנו לעשות עוד יותר ולסיים את העוול הנורא. תפקידנו ללחוץ ולעשות הכל כדי שלא נשכח את יונתן".

אסתר פולארד, אשתו של יהונתן, אמרה בטקס כי, "ראש הממשלה לא רוצה את פולארד. מדינת ישראל מתייחסת אליו כאל אסיר פוליטי ולא כאסיר בטחוני. רה"מ הנוכחי משקר כשהוא אומר שיש מגעים עם האמריקאים הקוראים לשחרורו. אנחנו בתור עם חייבים לשים קץ לזה ולהביא את פולארד הביתה או שאנחנו כולנו בסכנה גדולה".

קטעים מההצגה: