הרב אורי שרקי המלמד במכון מאיר, סיפר ביומן הצהרים של ערוץ 7 על הלימוד בישיבה במקום בימי החנוכה: "אנו דנים במשמעות המקורית של החג, האם אנו חוגגים את העצמאות המדינית או את נס פח השמן, כאשר הכיוון הוא שהעצמאות המדינית היא הגבורה של החג".



הרב שרקי תיאר כי בלימוד שלהם הם העלו כי רק לאחר שלוש שנים מגזירת גזירת הבתולות הקשה, פרץ המרד בעקבות גבורתה של בתו של יוחנן כהן גדול, מה שמלמד כי עד אז העם הסתפק בהיתרים הלכתיים למצב הקשה ולא מרד כנגד הגזירה, מכאן לומד הרב שרקי לימינו כי "אין להסתתר מאחורי היתרים הלכתיים, במקרים של פינוי, ולא רק לא להשתתף בפינוי, אלא גם "לקחת השור בקרניו".



"האדם צריך לחשוב מה הוא עושה כדי שעם ישראל ימשיך להיאחז בארצו, לעסוק בפוליטיקה, לפנות אל כל חלקי האומה, אני מתכוון לכל העשייה החברתית, לימודי חול, כל מה שעוזר ליטול חלק ממשי, אם מנהיגים מבטאים חולשה שנמצאת באומה, האחריות מוטלת על המנהיגים הרוחניים להפיח רוח גבורה".



בתשובה לשאלת המראיין עוזי ברוך על האווירה המיוחדת במקום בו לומדים רבים שגדלו בבית חילוניים, אמר הרב שרקי כי "לא בטוח שגם האנשים שגדלו בבית דתי יודעים את משמעות החנוכה יש אוזן קשבת גדולה, מאלו שבאו מהציבור הכללי לגבי החג".