תנועת החמאס חוגגת מחר (15 בדצמבר 2007) עשרים שנה להיווסדה תחת הכותרת של דבקות בעמדות היסוד הפלשתיניות ובדרך הג'יהאד לשחרור כל שטח פלשתין. בהודעה רשמית שפרסמה התנועה היא מצדיקה את דרכה האידיאולוגית הבלתי מתפשרת בנוגע לאפשרות של דו קיום, ובכך היא מהווה במשתמש תשובה לפוליטיקאים בישראל שקראו בשבועות האחרונים להידברות עם החמאס. להלן עיקרי הודעת החמאס:



לא נוותר על גרגר מפלשתין – "פלשתין הינה אדמה ערבית – אסלאמית ואין לוותר על שעל מאדמתה... לכיבוש הציוני אין כל לגיטימיות אף אם ינסה לשנות את המציאות ולהגביר את ההתנחלות על אדמתה (של פלשתין) ולייהד את המקומות הקדושים לה. לעולם לא נכיר בהסכם כלשהו שמעניק בסיס ללגיטימציה של הנוכחות הציונית על אדמתה".



לא נשקוט עד שישובו הפליטים – "זכות השיבה של הפליטים לבתיהם מהם גורשו הינו זכות יסודית שאינה נתונה להתמקחות או לוויתור. אנו נוסיף להגן עליה עד שתכלה נשימתנו ונוריש את זכות זו לבנינו דור אחר דור".



הג'יהאד הוא הדרך לשחרור פלשתין – חמאס תסכל את "כל המזימות החותרות לחסל את תוכנית ההתנגדות. דרכו האסטרטגית תימשך עד השגת הניצחון וההתגברות על אויבינו... ציון יום השנה ה- 20 (להקמת החמאס) מזריק דלק חדש להדלקת גחלת הג'יהאד וההתנגדות הנכתבת בדם יקר ערך".