מאות יהודים עלו ובאו הלילה לכפר כיף אל חארס מול אריאל בשומרון הוא "תמנת חרס" המקראית מקום קבורתם של יהושע בן נון,כלב בן יפונה ונון אבי יהושע כפי המופיע בספר יהושע.



ביום זה יום הקדיש הכללי – המוקדש לכל הצדיקים והקדושים שלא ידוע יום פטירתם. כפי הנהוג מזה שנים עולים אלפים להשתטח על ציונו הקדוש של כלב בן יפונה שלא ידוע יום הסתלקותו.



אנשי אגודת 'שכם אחד' שהגיעו יחד עם כוחות הצבא להערכות מקדימה בציוני הצדיקים נחרדו לגלות את חילול המקומות הקדושים על ידי פורעים מערביי הכפר, ערימות אשפה, גללי אדם ובהמה, וסיסמאות נאצה בגנות היהודים. האירוע יוחד במלאות 'שלושים' לזכרו של הקדוש עידו זולדן ה' יקום דמו.

באירוע נטלו חלק מתפללים מכל גווני האוכלוסיה הדתית לאומית,החרדית והמסורתית.  המארגנים ציינו לטובה את שיתוף הפעולה של כוחות החטיבה המרחבית "אפרים" על מפקדיהם וחייליהם שעשו את כל הנדרש בהיבט הביטחוני והכללי לקיומם של התפילות, ואת ההערכות המקדימה של המארגנים מועצה הדתית שומרון, אנשי 'אגודת 'שכם אחד',יחד עם ועד 'שוכני שומרון' להסדרת דרכי הגעה, נקיון,דפי תפילות ו"הכנסת אורחים" מרשימה.



אנשי הועד שבים וקוראים לכל הציבור לפעול בכל דרך למען המקומות הקדושים בשומרון על מנת לאפשר את הגעת היהודים באופן חופשי ובטוח ובעיקר לחדש את האחיזה היהודית בקבר יוסף הצדיק.