שיפור השירות בענף התיירות
מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח ומנכ"לית ארגון אמון הציבור, גלית אבישי, נפגשו בשבוע שעבר בכדי לדון בדרכים לשיפור השירות בענף התיירות. הפגישה התקיימה נוכח דו"ח הארגון שפורסם לאחרונה וחשף ליקויים רבים ברמת השירות בענף התיירות.
על פי הדו"ח אותו הציגה גלית אבישי, כ-1000 תלונות מוגשות מדי שנה כנגד עסקים בענף התיירות, אך אלה נותרות ללא מענה, בשל היעדר מנגנון חקיקה ואכיפה מוסדר בנושא. כן הציגה אבישי "רשימה שחורה" של עסקים הנוהגים להטעות את הציבור וביקשה עזרת משרד התיירות בהתמודדות מול עסקים אלו.
מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח ציין במהלך הפגישה כי כחלק מתוכנית העבודה לשנת 2008, יפעל משרד התיירות, להסדרת החקיקה ולהתאמתה לצרכים הקיימים בשטח וכמו כן להגברת האכיפה.
כן החליטו צמח ואבישי כי היועצים המשפטיים של המשרד והארגון, יבחנו יחדיו את השינויים הרצויים, דרכי טיפול בפניות הציבור ובעסקים הפוגעים בציבור.
לפני כחודש הציג שר התיירות, יצחק אהרונוביץ' בפני חברי ועדת הכלכלה של הכנסת את תוכנית העבודה של המשרד לשנת 2008. השר הדגיש בישיבה כי נושא שיפור איכות השירות בענף התיירות הנו בעל חשיבות רבה ויהווה יעד מרכזי בפעילות משרד התיירות בשנה הקרובה. "משרד התיירות מתריע מזה זמן על קיומם של ליקויים בתחום הרגולציה ופועל בימים אלו להסדרתם בכדי להגביר את יכולת האכיפה של המשרד, בין היתר באמצעות תיקוני חקיקה".
מנכ"לית ארגון אמון הציבור, גלית אבישי: "לפי מידע שהצטבר במוקד התלונות של ארגון אמון הציבור, ענף התיירות הוא אחד הענפים הבעייתיים ביותר מבחינה צרכנית. מדובר במצוקה צרכנית אמיתית שאינה זוכה למענה. המצב מחייב פעולה תקיפה ואינטנסיבית להכחדת התופעה ונדרשת התערבות של משרד התיירות. אנחנו משוכנעים ששיתוף הפעולה בין משרד התיירות לבין אמון הציבור יניב את הפירות לשיפור הבעיות הצרכניות בענף לטובת הצרכנים ויחייב את העסקים המעוולים בענף לשנות את דרכיהם".
מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח ומנכ"לית ארגון אמון הציבור, גלית אבישי, נפגשו בשבוע שעבר בכדי לדון בדרכים לשיפור השירות בענף התיירות. הפגישה התקיימה נוכח דו"ח הארגון שפורסם לאחרונה וחשף ליקויים רבים ברמת השירות בענף התיירות.
על פי הדו"ח אותו הציגה גלית אבישי, כ-1000 תלונות מוגשות מדי שנה כנגד עסקים בענף התיירות, אך אלה נותרות ללא מענה, בשל היעדר מנגנון חקיקה ואכיפה מוסדר בנושא. כן הציגה אבישי "רשימה שחורה" של עסקים הנוהגים להטעות את הציבור וביקשה עזרת משרד התיירות בהתמודדות מול עסקים אלו.
מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח ציין במהלך הפגישה כי כחלק מתוכנית העבודה לשנת 2008, יפעל משרד התיירות, להסדרת החקיקה ולהתאמתה לצרכים הקיימים בשטח וכמו כן להגברת האכיפה.
כן החליטו צמח ואבישי כי היועצים המשפטיים של המשרד והארגון, יבחנו יחדיו את השינויים הרצויים, דרכי טיפול בפניות הציבור ובעסקים הפוגעים בציבור.
לפני כחודש הציג שר התיירות, יצחק אהרונוביץ' בפני חברי ועדת הכלכלה של הכנסת את תוכנית העבודה של המשרד לשנת 2008. השר הדגיש בישיבה כי נושא שיפור איכות השירות בענף התיירות הנו בעל חשיבות רבה ויהווה יעד מרכזי בפעילות משרד התיירות בשנה הקרובה. "משרד התיירות מתריע מזה זמן על קיומם של ליקויים בתחום הרגולציה ופועל בימים אלו להסדרתם בכדי להגביר את יכולת האכיפה של המשרד, בין היתר באמצעות תיקוני חקיקה".
מנכ"לית ארגון אמון הציבור, גלית אבישי: "לפי מידע שהצטבר במוקד התלונות של ארגון אמון הציבור, ענף התיירות הוא אחד הענפים הבעייתיים ביותר מבחינה צרכנית. מדובר במצוקה צרכנית אמיתית שאינה זוכה למענה. המצב מחייב פעולה תקיפה ואינטנסיבית להכחדת התופעה ונדרשת התערבות של משרד התיירות. אנחנו משוכנעים ששיתוף הפעולה בין משרד התיירות לבין אמון הציבור יניב את הפירות לשיפור הבעיות הצרכניות בענף לטובת הצרכנים ויחייב את העסקים המעוולים בענף לשנות את דרכיהם".