שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר, איש מפלגת 'העבודה', אומר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי במידה ויגלה שברשימת האסירים אותם מתכוונת ממשלת ישראל לשחרר בעסקת שליט לא כלול מרואן ברגותי הרי שהוא עצמו ייאבק, כהגדרתו, כדי ששמו של ברגותי ייכלל ברשימה.



לשאלת המראיינים מדוע הוא רואה חשיבות כה רבה בשחרור ברגותי עד כדי כך שהוא קובע כי יאבק למען המהלך, אמר בן אליעזר כי הוא מעוניין לראות מעברו האחר של שולחן הדיונים עם הפלשתינים מנהיג מהימן שיוכל לעמוד בהתחייבויות שיתקבלו. לטעמו ברגותי הוא המנהיג הראוי שעליו יכולה ישראל לסמוך במו"מ מדיני.



בדבריו הוסיף ורמז בן אליעזר כי דברים אלה אינם מקובלים על אבו מאזן. לא ברור אם כוונתו הייתה שאבו מאזן אינו מעוניין בשחרור ברגותי או שכוונת השר הייתה שבדברים יש פגיעה ישירה באבו מאזן כאישיות שאינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה.



כאן המקום להזכיר כי בעקבות דבריו של סגן שר הביטחון, חבר הכנסת מתן וילנאי, ולפיהם ישראל שוקלת את שחרור ברגותי, פרסם ארגון המשפחות השכולות 'אלמגור' תזכורת באשר לעברו של מנהיג הטרור הכלוא בישראל, מרואן ברגותי. להלן פרטי הדו"ח במלואם ובלשונם:



1. ברגותי כבר שוחרר פעמיים לפני המאסר הנוכחי השלישי במספר.

2. בכל פעם חזר לכלא עם רמת פגועים גבוהה יותר ועם ידיים מגואלות ביותר דם יהודים .

3. ברגותי הוא עבריין סידרתי והפר הבטחות שלא לפעול בטרור שניתנו לפני ששוחרר .



להלן פירוט המאסרים, השחרורים ופעילות הטרור שלו שביניהם. עיון בסדרות הפעילות מגלה קו עולה ברמת הפיגועים- חומרתם והיקפם :

א. 1976 - נעצר על ידי ישראל בשל פעילות עוינת.

ב. לאחר שחרורו (כנראה בעסקת ג'בריל. אין לנו נתון מדויק) היה אחד היוזמים והמנהיגים של האינתיפאדה הראשונה ב-1987 - אינתפדת האבנים הבקט"בים והסכינים. במהלכה נרצחו עשרות ישראלים ונפצעו מאות. המספרים היו נמוכים לעומת התקופה שלאחר 1992 רק בגלל מחסור בנשקים ואמל"ח . (עם הכנסת הנשקים הגעת מנגנוני הטרור מטוניס והעברת השטחים לשליטת הפת"ח-רש"פ, הייתה עלייה דרמטית בהיקף הפגועים , ההרוגים והפצועים).



ג. בשלהי האינתפאדה נעצר על ידי ישראל וגורש לירדן שם שהה שבע שנים עד שהותרה חזרתו במסגרת המחוות של הסכמי אוסלו בשנת 1994 -כשהוא מתחייב שלא לחזור לטרור.



ד. בשנת 1996 נבחר למועצה המחוקקת הפלסטינית. בו בזמן נהפך למזכיר הכללי של ארגון הפתח בגדה. באותו זמן הפת"ח ביצע פגועים תחת כובעים שונים, להלן.-



ה. מקים ומנהיג את התנזים ששימש זרוע מרכזית באינתיפאדת 2000-האינתיפאדה השניה.



ו. כותב ומטיף בטרם האינתפדה לאחדות בין הפת"ח לחמ"ס. גם כיום מטיף לכך מתוך כותלי הכלא ובכך ממוטט את ההנחה של מצדדי השחרור שהוא האיש שינהל מאבק בחמ"ס.



ז. יוזם את אינתיפאדת אל אקצה בשנת 2000 שבה נרצחו למעלה מ1000ישראלים. ה'תנזים' עצמו ביצע פיגועים רבים כנגד ישראלים, בהם פיגועי התאבדות וירי על מכוניות ישראליות מן המארב, שבוצעו גם תחת השם "גדודי חללי אל אקצה".



ח. בשנת 2001 ניצול מסיכול ממוקד. במבצע "חומת מגן" (15 אפריל 2002) נעצר ברגותי על ידי כח צה"ל.



ט. ב -20 במאי 2004 הורשע ברגותי בחמש רציחות, ובניסיון לרצח. התביעה נגד ברגותי ויתרה על 21 האשמות ברצח ו-33 אישומים אחרים, בשל חוסר ראיות מספיקות למעורבות ישירה. ברגותי נידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים על חמש הרציחות בהן הורשע, ול -40 שנות מאסר עבור ניסיון לרצח.