היעד של משרד התיירות " הכפלת מספר התיירים עד שנת 2012"



"מדינת ישראל ותעשיית התיירות ניצבים כיום בפני אתגר – הכפלת תנועת התיירות עד לשנת 2012 ואילך. תעשיית התיירות הנה בעלת פוטנציאל כלכלי משמעותי ליצירת מקומות עבודה ולהכנסת מטבע זר לקופת המדינה, כך שיעד המשרד ל-5 מיליון תיירים החל משנת 2012, הנו בעל חשיבות כלכלית וחברתית משמעותית". דברים אלה אומר מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, אשר יפתח היום, את ועידת התיירות השנתית, אשר תתקיים במסגרת יריד התיירות הבינלאומי IMTM, בנושא: "איכות בתיירות – המשימה הלאומית".



בדיקת משרד התיירות מצאה עד כה כי בנושא התמורה לכסף (Value for money), הציונים שהעניקו התיירים שביקרו בארץ היו נמוכים וכי התייר חש שהמוצר שקיבל בתמורה לכספו – לא ענה על ציפיותיו. "הגדלת תנועת התיירות לישראל, תוך שמירה על יחס גבוה של ביקורי תיירים חוזרים, מחייבת התייצבות על מוצר תיירותי איכותי, לא כל שכן כשאנו מציבים לעצמנו יעד של 5 מיליון תיירים", הוסיף צמח.



"ועידת איכות התיירות" תדון השנה בנושא: "איכות התיירות-המשימה הלאומית". איכות המוצר התיירותי נמדדת בפרמטרים שונים, החל באיכות הטיסה והשירות בשדה התעופה, דרך השירות במלונות, שילוט הדרכים, חניה ותחזוקה ועד איכות המידע המועבר לתייר טרם ביקורו בארץ ובמהלך ביקורו.



תוכנית מקיפה לשיפור איכות המוצר תהווה אחת מהמטרות המרכזיות של משרד התיירות בשנת 2008 ואילך, והיא תתמקד בביקורות בערי התיירות, החזרת הפיקוח הרגולטורי של משרד התיירות באמצעות תיקוני חקיקה, בדיקת תשתיות ומוכנותם לגידול בתיירות, שיפור תדמית הענף והכשרת כוח אדם, שיפור מערך המידע ועידוד כניסתן של רשתות ניהול מלונאיות בינלאומית לשוק הישראלי. כל אלה, ילוו בפעולות שיווק אינטנסיביות במטרה לעמוד ביעדי המשרד.